کد خبر: ۳۱۷۹
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

روزهای طلایی دختران غدیر

گروه دختران ووشوکار فرهنگ‌سرای غدیر به‌تازگی در مسابقات ووشو استان خراسان رضوی موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شده‌اند. این موضوع بهانه‌ای دستمان می‌دهد تا با این گروه باانگیزه گفت‌وگو کنیم. معصومه آل‌عامر مربی پیشکسوت و باتجربه دختران ووشوکار است. کسی که راه موفقیت را برای رزمی‌کاران فرهنگ‌سرای غدیر در محله شهید شیرودی هموار کرده است.

پس از گذشت این همه سال حالا شبیه یک خانواده شده‌اند. در روزهای سخت و شیرین در خوشی و ناخوشی، در لحظات شکست و پیروزی. همیشه حامی و همراه یکدیگر بوده‌اند و همه تلاششان کسب موفقیت گروهی بوده است. گروه دختران ووشوکار فرهنگ‌سرای غدیر به‌تازگی در مسابقات ووشو استان خراسان رضوی موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شده‌اند. این موضوع بهانه‌ای دستمان می‌دهد تا با این گروه باانگیزه گفت‌وگو کنیم. معصومه آل‌عامر مربی پیشکسوت و باتجربه دختران ووشوکار است. کسی که راه موفقیت را برای رزمی‌کاران فرهنگ‌سرای غدیر در محله شهید شیرودی هموار کرده است.


رزمی‌کاران مطرح استان

اوایل تیرماه بود که خبر مدال‌آوری دختران ووشوکار فرهنگ‌سرای غدیر در صفحات مختلف مجازی مربوط به ورزش استان منتشر شد. ١٢نفر از شاگردان معصومه آل‌عامر موفق به کسب مدال شدند و هفت نفر از آن‌ها رزمی‌کارانی بودند که محل تمرینشان سالن ورزشی فرهنگ‌سرای غدیر بود. اکنون که در سالن ورزشی فرهنگ‌سرا با این مدال‌آوران گفت‌وگو می‌کنیم شوق پیروزی هنوز از لبخندهایشان پیداست. مربی هم با نگاهی حاکی از رضایت به چهره شاگردان نگاه می‌کند. آل‌عامر مربی درجه یک و نیز داور درجه یک فدراسیون ووشو استان است که ١٥سال سابقه مربیگری و داوری دارد. به مدت پنج سال هم مربی منتخب تیم استان خراسان رضوی برای اعزام به مسابقات کشوری بوده است. حالا شاگردان او در مسابقات اخیر موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شده‌اند، رزمی‌کارانی که برای سال‌ها زیرنظر او تمرین کرده‌اند.

همان ابتدای گفت و گو متوجه می‌شوم که هر کدام از بچه‌ها بیش از بیست‌مدال دارند و هر کدام در رده سنی خودشان از رزمی‌کاران مطرح استانی محسوب می‌شوند. به غیر از این‌ها، دو نفر از ووشوکاران همین باشگاه در سال97 دعوت‌نامه حضور در اردوی تیم ملی هم داشته‌اند که یکی از پررنگ‌ترین افتخارات این گروه محسوب می‌شود.


مدال‌آوری در هر رده سنی

معصومه قطان‌زادگان متولد سال١٣٨١ که در رده بزرگسالان مبارزه می‌کند ارشد باشگاه است. دختر مهربان و دلسوزی که هوای کوچک‌ترها را دارد. مربی از سخت‌کوشی او می‌گوید، اینکه با وجود کنکوری بودن سر همه تمرین‌ها حاضر شده و در مسابقات اخیر موفق به کسب مدال طلا شده است. او از کودکی شاگرد آل عامر بوده است و باعث علاقه‌مندشدن دوستش فاطمه پورکعبی به این ورزش هم می‌شود. مربی از روحیه قوی فاطمه می‌گوید. سه سال پیش رباط صلیبی پای او آسیب می‌بیند. اما با قدرت و بااراده دوره درمان را پشت سر می‌گذارد و دوباره برمی‌گردد. او حالا در مسابقات اخیر مقام اول را به دست آورده است.

بچه‌ها از هر رده سنی مدال‌آور بوده‌اند. عسل کریمی هشت‌سال بیشتر ندارد اما از زمانی که به یاد دارد به باشگاه می‌آمده و تمرین می‌کرده است. او توانسته در رده نونهالان مدال برنز را کسب کند. هستی مهرزاد فرزند ده‌‌ساله آل‌عامر هم در این مسابقات موفق به کسب مدال طلا می‌شود.

دختران فرهنگ‌سرای غدیر در این مسابقات که در خانه ووشو مشهد برگزار شده بود، درمجموع هفت‌مدال رنگارنگ به دست آوردند. آن‌ها خودشان را در اول راه می‌بینند. هدف بعدی آن‌ها کسب موفقیت در مسابقات انتخابی تیم ملی است و اینکه یک روز بتوانند در عرصه بین‌المللی مدال‌آور باشند. این موفقیت برای آن‌ها دور از دسترس نیست.

ارسال نظر