کد خبر: ۳۶۳۶
۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

نوجوان محله طلاب در لیگ دسته اول استانی

مهران موسوی از نه‌سالگی رشته ورزشی فوتبال را با تشویق‌های پدر و زیر نظر استاد غلام خاوری شروع می‌کند تا آمادگی لازم برای رشد در سنین بالاتر را کسب کند. این تمرینات به صورت مستمر ادامه دارد تا اینکه او را وارد مرحله حرفه‌ای‌‌تر می‌کند. او می‌گوید: از سه‌ سال گذشته در رده نونهالان در باشگاه سایپا پا به توپ می‌زنم و سابقه بازی در لیگ دسته اول و دوم استانی را با این تیم داشته‌ام که با همراهی سایر هم‌تیمی‌ها توانستیم به نایب‌قهرمانی لیگ2 استانی و جام فجر در استان خراسان رضوی دست پیدا کنیم.

ترکیب استعداد، علاقه و پشتکار فرمولی می‌سازد که موفقیت را تضمین می‌کند. ارتباطی با سن‌وسال هم ندارد. این را مهران موسوی سیزده‌ساله در محله طلاب به‌خوبی درک کرده است که حالا از پس چهار سال تمرینات مستمر در این رشته ورزشی کلی موفقیت‌ به دست آورده است. 

می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر نوجوانان محله خود باشد و نتیجه استفاده از فرمول استعداد، علاقه و پشتکار را به همگان نشان دهد. هیچ وقت از تأثیر حضور اطرافیان غافل نیست و خودش را مدیون محبت‌های آن‌ها می‌داند. بارها در بین صحبت کردن می‌گوید: تجربه‌های پدرم در کنار آموزش و تمرین‌های پی‌درپی راه رشد من را باز کرد.


برای موفقیت باید وقت گذاشت

علاقه به فوتبال در خانواده او موروثی است. از نه‌سالگی این رشته ورزشی را با تشویق‌های پدر و زیر نظر استاد غلام خاوری شروع می‌کند تا آمادگی لازم برای رشد در سنین بالاتر را کسب کند. این تمرینات به صورت مستمر ادامه دارد تا اینکه او را وارد مرحله حرفه‌ای‌‌تر می‌کند او می‌گوید: از سه‌ سال گذشته در رده نونهالان در باشگاه سایپا پا به توپ می‌زنم و سابقه بازی در لیگ دسته اول و دوم استانی را با این تیم داشته‌ام که با همراهی سایر هم‌تیمی‌ها توانستیم به نایب‌قهرمانی لیگ2 استانی و جام فجر در استان خراسان رضوی دست پیدا کنیم.

فوتبالیست خوش‌آتیه محله که به‌تازگی توانسته است توجه باشگاه فوتبال عالی حرفه‌ای بابک را به سمت خود جلب کند و به عضویت آن درآید، می‌گوید: موفقیت در فوتبال نیازمند آمادگی جسمانی بالاست و باید برای آن وقت گذاشت. به همین علت، تمرینات ویژه بدن‌سازی را زیر نظر استاد کاشی انجام می‌دهم تا آمادگی لازم در تمرینات و مسابقات حرفه‌ای‌تر در آینده را به دست بیاورم. 

حتی در روزهایی که باشگاه تمرین نداشته باشد در بوستان بهشت توپ می‌زنم و تمرین را ترک نمی‌کنم

مهران تشویق‌های مداوم پدر، تلاش‌ مربیان و پشتکار خودش را از عوامل موفقیت می‌داند. می‌گوید: استعداد من در فوتبال را پدرم کشف کرد و تشویقم کرد ادامه دهم. او علاوه بر تمرینات اولیه، همیشه همراه من بوده است. البته تلاش و تمرین منظم برای رسیدن به اهداف را نباید نادیده گرفت. من به صورت منظم روزانه 3 ساعت تمرین می‌کنم. حتی در روزهایی که باشگاه تمرین نداشته باشد در بوستان بهشت توپ می‌زنم و تمرین را ترک نمی‌کنم.


مقدم بودن تحصیل

فوتبال باعث نشده است مهران از تحصیل بازبماند یا افت تحصیلی داشته باشد. او درباره اهمیت این موضوع می‌گوید: سال گذشته در پایه هفتم معدلم 19/25 شد. البته ادامه دادن این دو کنار هم سخت است. در برخی موارد برگزاری مسابقات با زمان حضور من در مدرسه تداخل دارد و باید ساعاتی را که در کلاس حاضر نیستم در منزل جبران کنم تا از سایر هم‌کلاسی‌ها در آموزش‌های تحصیلی جا نمانم.

مهران از مدیر خوب دبیرستان خواجه نصیرالدین طوسی، موسی طرقی میرزاده، هم یاد می‌کند که علاوه بر کمک‌ برای حضور در مسابقات حرفه‌ای فوتبال، مشوق خوبی نیز برای اوست. او می‌گوید: روحیه آقای میرزاده را خیلی دوست دارم. از مدیرهای بانشاط و پرانرژی است که با برگزاری لیگ‌های فوتبالی در مدرسه محیط را شاد می‌کند.

ارسال نظر