کد خبر: ۴۵۹۵
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

کسب رتبه اول جشنواره خوارزمی با انرژی پژوهی

مهدیه صمدی، نوجوان محله خاتم‌النبیاء به‌تازگی رتبه اول جشنواره خوارزمی را در بخش انرژی‌پژوهی و با موضوع انرژی‌های نوین کسب کرده است.

عشق نوجوان محله خاتم‌الانبیاء (ص) به خبرنگاری و گویندگی از همان روز‌های کودکی‌اش رقم خورد. صدای رسا و دل‌نشینش از همان روز‌ها در نقش کودک سخنران بر دل اهل خانه می‌نشست تا اینکه در نوجوانی در پژوهش‌سرای یک خوارزمی خواهران توس مربی فن بیان شد و موفقیت‌های دیگری درکنارش برای او رقم خورد.

مهدیه صمدی که بزرگ‌ترین آرزویش گویندگی در صدا‌وسیماست، تا‌کنون موفقیت‌های بسیاری در‌زمینه تحصیلی، آموزشی و خلاقیت کسب کرده است.

 

کسب موفقیت در حاشیه شهر

بین دختران ساکن حاشیه شهر، کم نیستند افرادی که در رشته‌های ورزشی یا علمی نخبه هستند و با وجود محدودیت‌هایی که زندگی در حاشیه برای آن‌ها رقم می‌زند، همیشه سعی می‌کنند روی پا‌های خود بایستند و موفقیتی در زندگی‌شان به دست آورند. مهدیه یکی از همان دختر‌های با‌انگیزه است. مادرش فرهنگی است و پدرش شغل آزاد دارد. از همان کودکی عشق عجیبی به گویندگی داشته است و در مسیری که از زندگی‌اش طی کرده، توانسته است موفقیت‌های بسیاری نصیب خود کند.

او که متولد سال‌۸۵ است، دو سال پیش مقام اول استانی نهج‌البلاغه، رتبه اول استانی شاهنامه‌خوانی، رتبه اول تولید گاز از پسماند میوه را از آن خود کرده است و خبرنگار خبرگزاری «پانا» است. مهدیه به‌تازگی رتبه اول جشنواره خوارزمی را در بخش انرژی‌پژوهی و با موضوع انرژی‌های نوین کسب کرده است. او همچنین رئیس شورای دانش‌آموزی تبادکان و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای دانش‌آموزی است.

مهدیه می‌گوید: آرزویم این است که روزی مسئولان نگاه ویژه‌تری به حاشیه شهر داشته باشند تا بچه‌های مستعد و مصمم این محدوده از شهر هم بتوانند مانند بقیه حقی برابر در امکانات داشته باشند. هم‌سن‌وسالان من در حاشیه شهر با کمترین امکانات، بیشترین موفقیت‌ها را از آن خود می‌کنند، اما در حاشیه شهر اغلب تجهیزات آموزشی مطلوب و کادر آموزشی عالی نداریم و هر‌کس در رشته ورزشی استعداد داشته باشد، باید مسیر دوری را برای رسیدن به خواسته‌اش طی کند و این کار، هزینه بسیاری به خانواده‌های محروم این سوی شهر تحمیل می‌کند.

 

آموزش دادن در نوجوانی

نوجوان محله پیامبر اعظم (ص) که به دعوت فاطمه وطن‌خواه، دبیر ریاضی سال‌های پیش او و رئیس پژوهش‌سرای یک خواهران، پا در وادی پژوهش هم گذاشته است، می‌گوید: پژوهش‌سرا‌ها مبلغ اندکی برای ورودی دارند و اغلب کلاس‌های بسیار کاربردی برگزار می‌کنند که رایگان است.

طرحی که با آن در بخش انرژی‌های نوین مقام کسب کردم، تولید گاز از پوست میوه است. ابزار کارم ساده‌ترین وسایل مانند ست سرم، یک بطری نوشابه و بادکنک است. پوست میوه وقتی مدتی در بطری نوشابه می‌ماند، گازی از خودش ساطع می‌کند که به وسیله لوله سرم وارد بادکنک شده و آنجا ذخیره می‌شود؛ به همین راحتی!

مهدیه دوره مقدماتی گویندگی را گذرانده و در‌حال طی‌کردن دوره پیشرفته آن است. خودش در پژوهش‌سرای محله‌شان، فن بیان را به پنج‌ساله‌ها تا سی‌و‌پنج‌ساله‌ها تدریس می‌کند و از کلاسش بسیار استقبال می‌شود.

ارسال نظر