کد خبر: ۴۸۸۸
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

تولد در خانواده عرب، سالار را رزمی‌کار کرد

پدر، مادر و خواهر سالار عرب، همگی دستی در ورزش رزمی دارند، انگار او در باشگاه رزمی به دنیا آمده است.

از زمانی‌که به یاد می‌آورد، ورزش رزمی را دوست داشته است. ریشه این علاقه و استعداد هم بر‌می‌گردد به خانواده رزمی‌کارش. پدر، مادر و خواهرش همگی دستی در این رشته دارند و زندگی‌شان را به این ورزش گره زده‌اند.

سالار عرب در چنین خانواده‌ای به دنیا آمد و از همان پنج‌شش‌سالگی به این وادی وارد شد. این رزمی‌کار خیابان شهیدفولادی محله شهیدمعقول، حالا چند مدال رنگارنگ استانی دارد، اما اهداف بزرگ‌تری هم برای آینده اش مد‌نظر دارد.


اولین مربی، پدر

سالار عرب هفده‌ساله است. در محله‌ای رشد کرده که به گفته اهالی‌اش نوجوانان و جوانان ورزشکار بسیاری در آن پرورش یافته‌اند. سالار هم یکی از همین نوجوانان با‌استعداد است. زندگی او به ورزش ووشو گره خورده است. از خاطرات کودکی‌اش که می‌گوید، همه ربطی به این رشته رزمی دارند.

از زمانی‌که به یاد می‌آورد با این ورزش آشنا بوده و به قول خودش در باشگاه رزمی به دنیا آمده است؛ می‌گوید: مادرم معلم تربیت‌بدنی مدرسه است و پدرم سال‌ها در رشته ووشو تمرین کرده است. اولین خاطرات کودکی من برمی‌گردد به روز‌هایی که همراه پدر به سالن ورزشی می‌رفتم و تمرین بچه‌ها را نگاه می‌کردم.

پدرش، اما تعریف می‌کند که پیش از این‌ها هم به استعداد سالار پی برده بوده است؛ وقتی راه‌رفتن را شروع کرد، حرکات رزمی را هم به تقلید از بقیه، شکسته و بسته اجرا می‌کرد. پدر که علاقه و استعداد فرزندش را می‌بیند، از همان سن و سال، حرکات رزمی را به او آموزش می‌دهد.

به پیشنهاد خانواده، سالار ابتدا رشته تالو (حرکات نمایشی) را انتخاب می‌کند و از این انتخاب راضی بوده است؛ «رشته تالو انعطاف‌پذیری بدنت را افزایش می‌دهد و تو را برای رزم و مسابقه آماده می‌کند. بهتر است اول با تالو شروع کنی و بعد به‌سمت رشته‌های دیگر بروی.»

تا هشت‌سالگی در این رشته تمرین و در مسابقات باشگاهی هم شرکت می‌کرد. در آن سن‌وسال ورزش را رها کرد و همه تمرکزش را روی درس و مدرسه گذاشت. این دوری و فاصله، اما به طول نینجامید و در یازده‌سالگی دوباره در باشگاه رزمی ثبت‌نام کرد.

می‌گوید: سال‌هایی که تمرین نکردم، سال‌های خوبی نبودند. انگار چیزی در زندگی‌ام کم داشتم و امید و انگیزه‌ام را از دست داده بودم. دوباره که ورزش را شروع کردم، در دیگر ابعاد زندگی هم پیشرفت کردم.


کسب ۴ مدال

حالا تمرین و ورزش در برنامه هر‌روزه سالار قرار دارد. یک‌روز‌در‌میان به باشگاه شهید‌شوشتری در ابتدای شهرک شهید‌رجایی می‌رود. روز‌های دیگر هم خودش در خانه حرکات را تمرین می‌کند. طی این سال‌ها هم چهار مدال در سطح محله و استان کسب کرده است. آخرین مدال او بر‌می‌گردد به مسابقات ووشوی قهرمانی شهرستان گلبهار که ازسوی هیئت ووشوی این شهرستان در بهمن سال گذشته برگزار شد.

سالار عرب در این مسابقات در بخش ساندا موفق به کسب مدال طلا شد. این، اما آغاز این مسیر است؛ می‌گوید: این ابتدای راه است و من اهداف و آرزو‌های بسیاری در سر دارم. قرار است کلی مدال رنگارنگ کشوری و بین‌المللی به دست بیاورم.

ارسال نظر