کد خبر: ۵۰۴۹
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

آقای گل لیگ فوتبال امید مشهد

محمد‌ جواد خاوری‌ خراسانی پنج سال قبل در مسابقات امید لیگ مشهد شرکت کرد و در پانزده‌بازی، موفق به زدن هجده‌گل شد.

سال‌ها قبل وقتی در باشگاه برای اولین‌بار مسابقه رسمی بین دو تیم فوتبال را تماشا می‌کرد، مجذوب این ورزش پرهیجان شد. اما دلیل او برای ورود به این عرصه، هیجان و تحرکش نبود؛ او شیفته هم‌بستگی و همکاری بین اعضای تیم فوتبال شده بود. به قول خودش، او از فوتبال درس هم‌بستگی و همدلی را آموخته است. محمد‌جواد خاوری‌خراسانی، جوان فوتبالیست محله سعدآباد، از فوتبالیست‌ شدنش می‌گوید.


فوتبال، تمرین هم‌بستگی

از وقتی به مدرسه رفت، با دوستانش فوتبال بازی می‌کرد، اما احساس علاقه و دل بستگی به آن پیدا نکرد، تازمانی‌که به تماشای مسابقه‌ای در باشگاه رفت و شیفته این رشته ورزشی شد. محمد‌جواد خاوری‌خراسانی می‌گوید: یازده سال قبل، درست در یازده‌سالگی به همراه یکی از دوستانم به باشگاهی واقع در محله‌مان سعدآباد رفتم.

بازیکنان هر دو تیم بسیار زیبا و تکنیکی بازی کردند. بهترین قسمت این مسابقه فوتبال، پاس‌کاری‌های دقیق بازیکنان هر تیم بود که باعث باز‌شدن دروازه می‌شد.

او ادامه می‌دهد: با دقت به این هم‌بستگی نگاه می‌کردم و با خودم می‌گفتم اگر یکی از این بچه‌ها توپ را پاس ندهد و خودش بخواهد گل بزند، نه‌تن‌ها موفق نمی‌شود، بلکه هم‌تیمی‌هایش را هم کلافه می‌کند.

محمدجواد با دیدن بازی منظم و دقیق این تیم که بر‌مبنای همکاری و همدلی پیش رفته بود، شیفته فوتبال شد؛ می‌گوید: برای من همدلی در فوتبال، بهترین و آموزنده‌ترین قسمت این رشته ورزشی است. او بعد‌از این ماجرا با پیوستن به باشگاه فوتبال محله‌شان، فوتبال حرفه‌ای را از یازده‌سالگی تحت مربیگری مجتبی نعمتی شروع کرد.


کسب مقام آقای‌گلی لیگ فوتبال مشهد

محمدجواد یازده‌سال به‌صورت حرفه‌ای برای باشگاه‌های مختلف فوتبال بازی کرده و افتخاراتی نیز کسب کرده است. بهترین رتبه او، مقام آقای‌گلی لیگ فوتبال مشهد بوده است. او می‌گوید: اولین بازی رسمی که در آن حضور داشتم، مسابقه تیم ما با تیم منتخب پرسپولیس مشهد بود که در چمن پارک ملت برگزار شد.

خوشبختانه در این مسابقه با وجود برتری تیم حریف برنده میدان شدیم. این پیروزی برای تیم ما بسیار ارزشمند بود. بعد‌از سه‌سال بازی در تیم ستارگان صبح به تیم شادمهر پیوستم و با این تیم در مسابقات فوتبال لیگ استان شرکت کردم.

محمد‌جواد در زمان بازی در این تیم، بهترین مقام ورزشی خود در این یازده‌سال فوتبال حرفه‌ای را به دست آورد. او می‌گوید: پنج سال قبل همراه این تیم در مسابقات دسته یک و امید لیگ مشهد شرکت کردم و در پانزده‌بازی، موفق به زدن هجده‌گل شدم و مقام آقای گلی لیگ فوتبال مشهد را در سال‌۱۳۹۷ به دست آوردم. در چند سال آخر نیز عضو تیم فوتبال پیام مشهد و دهداری بودم و با این دو تیم در مسابقات لیگ استان و لیگ دسته دو کشور شرکت کردم.

محمد‌جواد خراسانی داوطلب حضور در تیم‌های تهرانی و هرمزگانی نیز بوده، اما به دلایلی موفق به این کار نشده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر