کد خبر: ۵۳۳۷
۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

میان‌بُری به حرم رضوی از ره‌باغ حضرت زهرا

ره‌باغ حضرت‌زهرا (س) امروز کوچه‌ای میان‌بر از خیابان شهید نواب‌صفوی، بولوار شهید شوشتری و امیرالمؤمنین (ع) به ابتدای خیابان طبرسی است.

حدود بیست سال قبل با عنوان طرح نوسازی، طوری کلنگ خرابی در بخشی از محله پایین‌خیابان زده شد که خیلی زود محله کشمیری‌ها همراه با کوچه‌های درویش‌ها، خدابخش، شاهپور با ده‌ها فرعی به تلی از خاک تبدیل شد.

زمین‌های خالی این اتفاق سال‌ها بی‌استفاده بود تا اینکه طرح احداث ره‌باغ نعیم مطرح شد.

با کش‌وقوس‌های فراوان و انجام تغییراتی بعد از سیزده سال بالاخره تابستان گذشته این ره‌باغ بانام حضرت‌زهرا (س) افتتاح شد. این محل امروز کوچه‌ای میان‌بر از خیابان شهید نواب‌صفوی، بولوار شهید شوشتری و امیرالمؤمنین (ع) به ابتدای خیابان طبرسی است.

 

کوچه ره‌باغ حضرت زهرا(س)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد خدادادحسینی متولد سال ۱۳۱۹ در این محدوده است. او که در دهه ۱۳۷۰ امام‌جمعه شهر فردوس بود، مدیریت مسجد امام‌خمینی (ره) را برعهده دارد که در زمین وقفی پدرش احداث شده است.

 

کوچه ره‌باغ حضرت زهرا(س)

زائران در این معبر که نام بزرگ‌ترین ره‌باغ را دارد، برای رسیدن به ورودی صحن امام‌حسن‌مجتبی (ع) در حرم، درخواست فعال‌شدن خودرو‌های برقی را دارند.

 

کوچه ره‌باغ حضرت زهرا(س)

مسجد امام‌خمینی (ره) در سال‌های ابتدایی دهه ۱۳۹۰ با تجمیع چند مسجد ساخته شد. این مسجد اکنون از مساجد مجهز و زیبای مشهد است که سالن ورودی آن مقرنس‌کاری شده و معماری‌اش سنتی‌اسلامی است.
هر روز برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این مسجد برگزار می‌شود.

ارسال نظر