کد خبر: ۵۴۸۸
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

دختر همه فن حریف محله چهارچشمه

صبا رباط جزی، نوجوان شانزده‌ساله ساکن محله چهارچشمه امسال موفق شده است هم‌زمان در سه رشته قرائت قرآن، سرود و المپیاد رسانه در سطح ناحیه، استان و کشور بدرخشد.

صبا محک‌زدن خودش را دوست دارد. از بچگی این خصلت را داشته و در مسابقات گوناگون شرکت می‌کرده است. ۱۰‌سال بیشتر نداشت که در مسابقه قرائت قرآن رتبه اول ناحیه آموزش و پرورش را به دست آورد و افتخاراتش به‌مرور زمان بیشتر شد. این نوجوان شانزده‌ساله ساکن محله چهارچشمه امسال موفق شده است هم‌زمان در سه رشته قرائت قرآن، سرود و المپیاد رسانه در سطح ناحیه، استان و کشور بدرخشد.


شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری

اهل فعالیت‌های اجتماعی است و از دوران دبستان غیر از شرکت در مسابقات مختلف در شورای مدرسه هم حضور داشته است. در دوران دبستان و دوره اول متوسطه در مسابقات مختلف مانند قرآن، احکام، نهج‌البلاغه، نقاشی و حتی خط شرکت می‌کرده و در ناحیه و شهر و استان مقام داشته است.

می‌گوید: خیلی دوست دارم در رقابت‌های مختلف شرکت کنم و خودم را بسنجم. اولین‌بار وقتی کلاس چهارم بودم و مامان من را به کلاس قرآن فرستاد، این علاقه را حس کردم. اما فکر می‌کردم با ورود به دبیرستان باید همه حواسم به درس‌خواندن باشد و فرصتی برای شرکت در برنامه‌های جانبی ندارم.

 

با گروه سرود در استان اول شدیم

با همین باور، سال نهم در چندین رشته جشنواره خوارزمی شرکت کرد تا برای آخرین سال، حس برنده‌بودن را تجربه کند و در رشته‌های احساس واژه‌ها، مناظره، رول پلی (ایفای نقش)، زبان و چند شاخه دیگر موفق شد رتبه‌های خوبی کسب کند. اما وقتی به دوره دوم دبیرستان پا گذاشت، متوجه شد کادر دبیرستان مصلی‌نژاد از فعالیت‌های فوق درسی استقبال می‌کنند و نه‌تن‌ها دوره رقابت‌ها تمام نشده، بلکه تازه شروع شده است.

صبا با حس قدردانی بسیار از کادر مدرسه صحبت می‌کند و می‌گوید: قرائتم خوب است و همیشه از من می‌خواستند که سر صف، قرآن بخوانم. بعد هم در مسابقه قرائت قرآن شاخه تحقیق شرکت کردم و در ناحیه اول شدم. سال تحصیلی تازه شروع شده بود که برایمان مربی دلسوزی آوردند تا استعدادیابی کند.

من بین سرود و تئاتر دودل بودم، ولی دست‌آخر شرکت در گروه سرود را انتخاب کردم. یک سرود با مضمون مادر و با گویش محلی نیشابور تمرین کردیم و با اجرای آن در ناحیه اول شدیم. بعد برای استانی دعوت شدیم و باز هم اول شدیم. الان منتظریم ببینیم کی برای مرحله کشوری می‌رویم.

حضور در المپیاد کشوری

صبا سومین فرزند خانواده رباط‌ جزی است و تصمیم گرفته این تابستان به‌همراه برادر کوچک‌ترش در تولیدی عمویش کار کند. دست‌پختش هم خوب است و ماکارونی‌هایی که درست می‌کند، خوردن دارد. معتقد است که همه این کار‌ها از او یک دختر مستقل و مسئولیت‌پذیر می‌سازد.

او که این روز‌ها منتظر اعلام نتیجه مرحله دوم المپیاد کشوری رسانه است، می‌گوید: من دوست داشتم در یک المپیاد شرکت کنم. یکی از معلم‌هایمان گفت اگر می‌خواهید سواد رسانه‌ای‌تان را محک بزنید، در المپیاد رسانه شرکت کنید. من هم در آن شرکت کردم و رتبه آوردم و برای مرحله دوم المپیاد که در سطح کشور است، قبول شدم. برای آن هم آزمون داده‌ام و منتظر اعلام نتایج هستم.

ارسال نظر