کد خبر: ۵۵۱۳
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

باغ سرهنگ در خیابان تورج

خیابان تورج نزدیک پنجاه‌سال قدمت دارد. این خیابان در گذشته پر از باغ سیب و هلو بود. به گفته قدیمی‌های این معبر، همه باغ‌ها به‌جز زمینی که برای مسجد وقف شده بود، متعلق‌به سرهنگی به نام طهماسبی بود.

خیابان تورج نزدیک پنجاه‌سال قدمت دارد. این خیابان در گذشته پر از باغ سیب و هلو بود. به گفته قدیمی‌های این معبر، همه باغ‌ها به‌جز زمینی که برای مسجد وقف شده بود، متعلق‌به سرهنگی به نام طهماسبی بود و به همین‌دلیل خیابان تورج به باغ سرهنگ شهرت داشت، اما بعد‌از انقلاب به نام کنونی‌اش پلاک‌گذاری شد. این خیابان به معبر شهیدمنفرد متصل است که به‌خاطر لوله‌فروشی‌هایش آمد‌و‌شد زیادی دارد.

باغ سرهنگ در خیابان تورج

مسجد چهارده‌معصوم (ع) نبش تورج‌۱۱ قرار دارد و از اولین بنا‌های این خیابان است. زمین مسجد وقفی است و سال‌۱۳۶۰ به همت خیران احداث شد.

 

باغ سرهنگ در خیابان تورج

خیرالنسا حمال ۹۵ سال دارد. می‌گوید اولین ساکن خیابان تورج است. آن‌ها وقتی خانه‌شان را می‌ساختند، خیابان تورج خارج از محدوده شهری محسوب می‌شد و مجبور بودند مصالح را از چهارراه ابوطالب با الاغ به این خیابان منتقل کنند.

باغ سرهنگ در خیابان تورج

یکی از اولین بنا‌های این خیابان، دبستان دولتی شهید‌خلبان شیرودی است که در سال‌۱۳۶۰ بنا شد.

 

باغ سرهنگ در خیابان تورج

بوستان کاج در خیابان تورج ۲۶ قرار دارد و به لوازم بازی و بدن‌سازی مجهز است. عصر‌های این بوستان پر از کودکانی می‌شود که از چهاردیواری آپارتمان به پارک پناه آورده‌اند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر