کد خبر: ۵۷۱۲
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

شکست، برای بنیامین آشفته درس است

بنیامین آشفته می‌گوید: همه تلاشم را می‌کنم تا برنده شوم، اما اگر هم پیروز میدان نبودم، ایراد‌ها و ضعف‌هایم را پیدا می‌کنم و از آن‌ها درس می‌گیرم.

از کودکی به کشتی علاقه داشته و عاشق دیدن مبارزه‌های حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور بوده است. بنیامین آشفته چهارده‌ساله، دو سال است که این ورزش را شروع کرده و در این مدت، زندگی‌اش متحول شده است. او حالا با دو قهرمانی استان و یک قهرمان کشوری در ماه گذشته، در تیم ملی کشتی کشورمان حضور دارد.

در وقت خالی اردو‌ها درس می‌خوانم

ورزش برای بنیامین بسیار مهم است، اما هیچ‌وقت سبب نشده از درسش عقب بماند و هیچ‌کدام را فدای دیگری نکرده است؛ «اینکه من علاقه زیادی به کشتی دارم و دو سال است که به این ورزش مشغولم، در درس‌هایم خللی ایجاد نکرده. من درسم را حتی در زمان‌های خالی اردو‌ها می‌خوانم؛ چون هدفم این است که دکترای تربیت‌بدنی بگیرم و بتوانم درزمینه برنامه‌ریزی تغذیه و خواب و تمرین ورزشکاران کمک کنم.»


در مسابقه استانی هر ۵ نفر را بردم

او مدتی است عضو تیم ملی کشتی نوجوانان ایران در وزن ۳۵ کیلوگرم است، اما هنوز در مسابقات بین‌المللی شرکت نکرده است. می‌گوید: برای شرکت در مسابقات بین‌المللی باید وزنم ۳۸‌کیلوگرم باشد. مسابقات بین‌المللی برای وزن من و ۱۰۰ کیلوگرم برگزار نمی‌شود.

او که طی این دوسال، سه مقام قهرمانی کسب کرده که یکی از آن‌ها استانی است، ادامه می‌دهد: اولین‌بار که در مسابقه استانی مقام آوردم، رقابت‌هایی بود که به نام یکی از پهلوانان پیشکسوت کشتی خراسان برگزار شد. پنج‌مبارزه با کشتی‌گیران مختلف استان داشتم و همه‌شان را بردم و نفر اول شدم.

در مسابقات کشوری هم که یک ماه پیش برگزار شد، اول استرس داشتم، ولی وقتی روی سکوی قهرمانی ایستادم، بسیار خوشحال بودم؛ آنجا بود که متوجه شدم برادران فرزانه که مربی‌هایم هستند، چقدر برای من زحمت کشیده‌اند تا من به راحتی توانسته‌ام آن حریف‌های قلدر و قدر را شکست دهم و بر سکوی مقام اول بایستم. بعد از آن هم به تیم ملی راه پیدا کردم.

اگر نبردم، بیشتر تلاش می‌کنم

وقتی در مسابقه‌ای شرکت می‌کند، فقط برای این است که ببرد، اما وقتی می‌پرسم «اگر نبردی چه؟» می‌گوید: همه تلاشم را حین مسابقه می‌کنم تا برنده شوم، اما اگر هم پیروز میدان نبودم، ایراد‌ها و ضعف‌هایم را پیدا می‌کنم و از آن‌ها درس می‌گیرم و دفعه بعد، تلاش می‌کنم که آن اشکالات را نداشته باشم.

این روز‌ها علاوه‌بر تمرین سعی می‌کنم به‌موقع بخوابم و برنامه‌های روزانه‌ام را صحیح انجام بدهم؛ همچنین بازی‌های کشتی‌گیران خبره و ماهر مانند کامران قاسم‌پور و حسن یزدانی را دنبال می‌کنم.

برای خودش اهداف کوتاه و بلند‌مدتی ترسیم کرده است که سعی می‌کند به آ‌ن‌ها برسد. می‌گوید: با پایبند‌بودن به اهدافم و موفقیت می‌توانم از زحمات پدر و مادر و مربی‌ام قدردانی کنم و تمام تلاشم این است که قهرمان المپیک‌۲۰۲۸ شوم.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
یزدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
0
0
هلالت باشه داش