کد خبر: ۵۸۰۰
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

تمرین مربیگری از کودکی

یاسین صادقی که از سال‌ ۱۴۰۱ وارد دنیای ورزش شده، در این مدت، شکست را تجربه نکرده و معتقد است اگر شکستی هم باشد، نشان‌دهنده تلاش بیشتر حریف است.

دوازده‌سال دارد و کلاس ششم را تمام کرده است. یاسین صادقی کاراته‌کاری حرفه‌ای است که توانسته طی یک سال، مقام اول استان و منتخب کشوری را به دست آورد، سپس با راهیابی به مسابقات کشوری، دوباره مدال طلا را از آن خود کند.

او که از سال‌۱۴۰۱ وارد دنیای ورزش شده، در این مدت، شکست را تجربه نکرده و معتقد است اگر شکستی هم باشد، نشان‌دهنده تلاش بیشتر حریف است و هر‌چه حریف قوی‌تر باشد، رقابت بهتری برگزار خواهد شد.


رشد در باشگاه محله

یاسین صادقی که در محله پنج‌تن زندگی می‌کند، با ثبت‌نام در باشگاه محله‌شان که تا منزل آن‌ها فاصله‌ای ندارد، کار خود را آغاز کرد. او در این مدت، فقط یک مربی به نام علی احمدی داشته است و بعد از یک سال همچنان دارد کاراته را با او ادامه می‌دهد. یاسین کمربند قهوه‌ای دارد. در مسابقات استانی بعد‌از شکست‌دادن حریفش که کمربند مشکی دان‌۲ داشته، در باشگاه، این کمربند را از مربی‌اش گرفته است.

می‌گوید: همیشه قبل از مسابقات کمی استرس دارم که سعی می‌کنم با خواندن سوره‌های کوچکی از قرآن، خود را آرام کنم و بعد وارد رقابت شوم. خدا را شکر تا‌به‌حال در هیچ رقابتی شکست نخورده‌ام.

توصیه ورزشی یاسین

یکی از مشوق‌های اصلی او در کاراته، مادرش است که او را به کلاس‌های این رشته فرستاده است؛ البته یاسین عمو‌های ورزشکاری هم دارد که در انتخاب رشته کاراته کمکش کرده‌اند. خواهر هفت‌ساله‌اش هم به این رشته علاقه‌مند شده است و قصد دارد آن را شروع کند.

او با راهنمایی‌های مادر و مربی‌اش اکنون دوستان ورزشکار بسیاری دارد و به هم‌سن‌و‌سالانش توصیه می‌کند که ورزش کنند؛ زیرا به نظر او بهترین تفریح است. می‌گوید: ورزش هم برای بدن مفید است و هم می‌توانیم با آن اوقات فراغتمان را پر کنیم.

یاسین ادامه می‌دهد: به کسانی که بخواهند کاراته را یاد بگیرند، کمک می‌کنم؛ حتی چند حرکت ساده را به بعضی از بچه‌های فامیل یاد داده‌ام.


دوست دارم یک پزشک ورزشکار بشوم

به‌جز مواقعی که برای مسابقات استانی و کشوری مجبور است هفت‌هشت‌ساعت تمرین کند تا بتواند نتایج خوبی به دست بیاورد، در روز‌های عادی هر روز بین یک تا یک‌ونیم ساعت ورزش می‌کند و مابقی وقتش به درس‌خواندن می‌گذرد.

یاسین می‌گوید: دوست دارم وقتی بزرگ‌تر شدم، باشگاهی داشته باشم و مربیگری کنم و به آموزش فنون کاراته بپردازم. به‌جز این دلم می‌خواهد پزشک شوم و درکنار مربیگری ورزشی، درد‌های جسمانی افراد را نیز درمان کنم.

این نوجوان ورزشکار به گفته والدینش بسیار مؤدب است و سعی می‌کند به پدر و مادرش احترام بگذارد. یاسین همین توصیه را به هم‌سن‌و‌سال‌های خودش هم دارد.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44