کد خبر: ۶۰۲۸
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

لذت حضور در چهارشنبه‌شب‌های حرم

محمدمهدی احمدی، علاوه‌بر اینکه قاری قرآن مسجد سناباد است، مداحی می‌کند و برای مکبری به حرم امام‌رضا (ع) می‌رود.

قبل از رفتن به مدرسه به پیشنهاد مادر، در مهد قرآن ثبت نامش کردند. بعد از آن نیز با حمایت‌های مادر، این مسیر قرآنی و دینی ادامه پیدا کرد. امروز او علاوه‌بر اینکه قاری قرآن مسجد سناباد است، مداحی می‌کند و برای مکبری به حرم امام‌رضا (ع) می‌رود.


آموختن در دارالقرآن حرم

محمد‌مهدی احمدی متولد سال‌۱۳۸۶ در محله صاحب‌الزمان(عج) است. او می‌گوید: مادرم معتقد است برای قرآنی تربیت‌شدن فرزند باید از دوران خردسالی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرد؛ به‌همین‌دلیل وقتی از مهد قرآن به خانه می‌آمدم، مادر نیز در خانه آموزش قرائت قرآن را ادامه می‌داد.

در دوران مدرسه، مادرش او را در دارالقرآن حرم مطهر ثبت نام کرد. هر روز به‌همراه مادر به آنجا می‌رفت؛ «در این مرکز قرآنی روش‌های مختلف ترتیل، صرف و نحو و قرائت‌های مختلف را از استادان یاد گرفتم.»

محمد‌مهدی در مدرسه، حضور در مسابقات قرآنی آموزش‌و‌پرورش را تجربه کرد. او می‌گوید: به‌خاطر قرائت صحیح و صدای خوبی که داشتم، همیشه رتبه ممتاز مسابقات قرآن مدرسه را به دست می‌آوردم. سال هفتم مدرسه با تشویق معلم‌ها در مسابقات ناحیه ۳ آموزش‌و‌پرورش شرکت و رتبه سوم مسابقات ناحیه را کسب کردم. سال بعدش نیز رتبه اول مسابقات و امسال نیز رتبه دوم مسابقات قرآنی دانش‌آموزی ناحیه را به دست آوردم.

محمدمهدی این روز‌ها درحال تکمیل آموزش‌های قرآنی است و خود را برای مسابقات در سطوح بالاتر استان آماده می‌کند. او می‌گوید: تابستان امسال، فرصت خوبی است که بتوانم آموزش‌هایم را کامل کنم. این روز‌ها بیشتر وقتم را با گوش‌دادن به قرائت قاریان مشهور می‌گذرانم و امیدوارم بتوانم شیوه آنان را بیاموزم و با ارائه شیوه‌ای تازه در مسابقات دانش آموزی شرکت کنم.

مداحی و مکبری در حرم

محمدمهدی درکنار قرائت قرآن، مداحی و مکبری را نیز شروع کرده است و درحال حاضر افتخار مکبری حرم مطهر امام‌رضا (ع) را دارد؛ «زمان آموزش دیدن در دارالقرآن حرم، یکی از استادان با شنیدن صدایم و مهارتی که در تلفظ صحیح کلمات داشتم، از من خواست که در کلاس‌های مکبری دار‌القرآن شرکت کنم. با شرکت در این کلاس‌ها با نحوه صوت و لحن، زیر‌وبم کلمات اذان آشنا شدم. از دو سال قبل نیز به‌عنوان مکبر در حرم رضوی انتخاب شدم.»

او هر هفته چهارشنبه‌شب در یکی از صحن‌های حرم رضوی مثل صحن قدس، امام‌حسن (ع) و کوثر مکبری می‌کند.

مداحی یکی دیگر از حوزه‌های مذهبی و دینی مورد‌علاقه محمد‌مهدی احمدی است. هرچند او به‌صورت حرفه‌ای در کلاس‌های آموزشی مداحی شرکت نکرده، با تقلید و تمرین مداحی‌های مختلف به‌اندازه کافی در این کار مهارت پیدا کرده است.

او می‌گوید: سال گذشته برای اولین‌بار اجازه مداحی در هیئت محله‌مان را پیدا کردم. امسال نیز از اول ماه محرم تا روز عاشورا افتخار مداحی در هیئت را داشتم و به‌خاطر این توفیق که از عنایات خود آقا امام‌حسین (ع) است، خیلی خوشحال هستم. امیدوارم در سال‌های آینده نیز باشم و بتوانم برای امام‌حسین (ع) مداحی کنم.

ارسال نظر