کد خبر: ۶۱۸۰
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

تغییر بافت روستایی به شهری در طرق

تا نیم‌قرن پیش، محدوده طرق جزو بافت شهری محسوب نمی‌شد و اهالی آن بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغول بودند. کم‌کم با تغییر در ساخت‌و‌سازها، بافت مسکونی آن شکل گرفت و تغییر و تحولات آغاز شد.

تا نیم‌قرن پیش، محله طرق جزو بافت شهری محسوب نمی‌شد و اهالی آن بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغول بودند. کم‌کم با تغییر در ساخت‌و‌سازها، بافت مسکونی آن شکل گرفت و تغییر و تحولات آغاز شد.

معبر صاحب‌الزمان (عج) یکی از معابر این محله است که با توجه‌به مسجد امام‌حسین (ع) در ابتدای خیابان صاحب‌الزمان (عج) ۱۵ و تاریخ ساخت این مسجد، می‌توان گفت در دهه‌۵۰ شکل گرفته و در دهه ۶۰ با وضعیت فعلی تثبیت شده است. هر‌چند در این معبر منازل مسکونی اندکی دیده می‌شود، بافت آن طوری است که جمعیت بسیاری در آن تردد می‌کند.

 

تغییر بافت روستایی به شهری در طرق

از دهه‌۶۰ دو مدرسه دولتی در مقطع متوسطه در این کوچه قرار دارد؛ پیش‌دبستانی دخترانه یکی دیگر از ظرفیت‌های این معبر است که موجب تردد زیاد در این کوچه می‌شود.

تغییر بافت روستایی به شهری در طرق

مسجد امام‌حسین (ع) محلی برای اقامه نماز و برپایی مراسم مذهبی است. زمین این مسجد توسط حاج‌رجب جمعه‌پور‌طرقی در سال ۵۵ اهدا شد.

تغییر بافت روستایی به شهری در طرق

در این کوچه، دو نانوایی با پخت نان تنوری و ماشینی قرار دارد.

تغییر بافت روستایی به شهری در طرق

در این معبر، علاوه‌بر درختان توت قدیمی، نهال‌های توت تازه‌کاشته‌شده هم به چشم می‌خورد که نشان از اجرای سنت قدیم مردم دارد.

ارسال نظر