کد خبر: ۶۲۶۹
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

گذر سبز میلان ششم جلالیه

در چمن‌۹۳ درمقابل هر خانه، نهال‌های کم‌جان یا درختان تنومند و شاخه‌های آویزان گذری سر‌سبز و خرم با عطری دل‌انگیز به وجود آورده است.

در گوشه‌وکنار محدوده شهرداری منطقه ۵ کوچه‌هایی هستند که قدم زدن در آن خالی از لطف نیست. گذر چمن‌۹۳ که بین قدیمی‌ها به «میلان ششم جلالیه» معروف است، یکی از همین معابر زیبا و متفاوت است.

درمقابل هر خانه، نهال‌های کم‌جان یا درختان تنومند و شاخه‌های آویزان در‌خت‌های سیب، توت، انگور و بید مجنون و چنار، گذری سر‌سبز و خرم با عطری دل‌انگیز به وجود آورده است؛ کوچه باغ‌مانندی که به گفته یکی از قدیمی‌هایش، خیابان ملک‌آباد قدیمی از نوع کوچکش را در ذهن تداعی می‌کند.

تا دهه ۷۰ اینجا خبری از آپارتمان نبود و بعد از آن یکی‌یکی خانه‌های ویلایی، جای خود را به آپارتمان دادند. تردد دوطرفه خودرو‌ها با وجود نصب تابلو یک طرفه در این معبر باریک، تنها گره این گذر خوش‌منظر است.

گذر سبز میلان ششم جلالیه

مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) سال‌۱۳۵۴ در ابتدای این معبر ساخته و نوزده‌سال بعد از آن به کمک اهالی و خیران بازسازی شد.

 

گذر سبز میلان ششم جلالیه

علی‌اکبر، پسر شهید‌حاج‌محمد حسن جعفری، بعد‌از گذشت شش‌دهه زندگی در این کوچه، هنوز به آن وفادار مانده و به محله‌ای دیگر مهاجرت نکرده است.

گذر سبز میلان ششم جلالیه

دوچرخه‌های ایستگاه دوچرخه اشتراکی، مورد‌استفاده جوانان این کوچه است تا با استفاده از آن، سهمی در پاکیزگی هوا داشته باشند.

گذر سبز میلان ششم جلالیه

باجه‌های زردرنگ تلفن همگانی قدیمی برای خیلی از دهه‌پنجاهی‌ها و دهه‌شصتی‌ها خاطره‌انگیز است. یکی از این تلفن‌های همگانی بی‌آنکه کارایی خاصی داشته باشد، در این معبر همچنان پابرجاست.

ارسال نظر