کد خبر: ۶۳۳۲
۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

زندگی پیمان پدرامی‌فر با ورزش دگرگون شد

نوجوان رزمی‌کار محله هدایت می‌گوید: توصیه دوستم کار‌ساز بود و من بعد‌از شش‌ماه ورزش حرفه‌ای چنان اعتماد‌به‌نفسی به دست آوردم که توانستم در مسابقات کشوری هاپکیدو دوم شوم.

ورزش را به پیشنهاد یکی از دوستانش برای افزایش اعتماد‌به‌نفس و قدرت بدنی انتخاب کرد. به گفته خودش این انتخاب درست نه‌تن‌ها اعتماد‌به‌نفس را به او باز‌گرداند، بلکه عامل اصلی موفقیت در زندگی وکارش نیز شد. در این گفتگو، پیمان پدرامی‌فر، ورزشکار موفق محله هدایت، از دنیای ورزشی‌اش برایمان می‌گوید.

 

قلدر‌بازی بچه‌های مدرسه

پیمان پدرامی‌فر متولد سال‌۱۳۷۵ ساکن محله هدایت است. به گفته خودش، چون در کودکی لاغر و ریز‌نقش بود و در مواجهه با بچه‌های قلدر مدرسه اعتماد‌به‌نفس کافی نداشت، به توصیه یکی از دوستان، ورزش رزمی هاپکیدو را انتخاب کرد.

پیمان می‌گوید: در مدرسه همیشه بچه‌های زورگو و قلدری هستند که بخواهند دیگر دانش‌آموزان به‌ویژه بچه‌های ضعیف‌تر وکوچک‌تر را اذیت کنند. اتفاقا یکی از این بچه‌ها در کلاس ما حضور داشت. من هم، چون ریزنقش بودم، از زورگویی‌های او در‌امان نبودم. از طرف دیگر اعتماد‌به‌نفس و قدرت بدنی دفاع از خودم را هم نداشتم. همین مسئله باعث شده بود که درسم ضعیف شود.

پیمان پدرامی‌فر در این شرایط به پیشنهاد یکی از دوستان ورزشکارش، رشته رزمی هاپکیدو را شروع کرد. او می‌افزاید: خیلی دوست داشتم وقتی که پسر‌بچه قلدر کلاس تهدیدم کرد، جوابش را با قدرت تمام بدهم، اما، چون از او ضعیف‌تر بودم جرئت این کار را نداشتم.

پدرامی‌فر با اینکه علاقه چندانی به ورزش‌های رزمی نداشت، ورزش هاپکیدو را نزد حجت حسینی شروع کرد. او می‌گوید: استاد حجت حسینی یکی از اثرگذارترین افراد در زندگی‌ام است. او نه‌تن‌ها در ورزش که در‌زمینه اخلاق نیز برایم حکم الگو را داشته است.

پدرامی‌فر می‌گوید: چون فضای باشگاه کوچک بود و ظرفیت تمرین برای همه دانش‌آموزان را نداشت و نیز برای آمادگی بیشتر، بخشی از تمرینات ورزشی را در پارک ملت انجام می‌دادیم. استاد‌حسینی به نظم و سروقت شروع‌کردن تمرینات اهمیت می‌داد و به بچه‌ها گفته بود که به‌ازای هر دقیقه که دیر بیایند، باید هزارتومان پرداخت کنند. البته این پول‌ها در صندوق باشگاه ریخته می‌شد و در‌نهایت استاد حسینی با آن لوازم ورزشی، پیراهن و دستبند برای بچه‌ها می‌خرید.

 

کسب مدال طلای مسابقات

پیمان پدرامی‌فر چند‌ماه بعد از شروع ورزش با اعتماد‌به‌نفس زیاد در مسیر مسابقات قرار می‌گیرد و مقام‌هایی نیز کسب می‌کند. او می‌گوید: توصیه دوستم کار‌ساز بود و من بعد‌از شش‌ماه ورزش حرفه‌ای چنان اعتماد‌به‌نفس و مهارتی به دست آورده بودم که توانستم در اولین مسابقات کشوری هاپکیدو حاضر شوم و رتبه دوم را کسب کنم. سال‌۱۳۹۵ برای دومین مرتبه در مسابقات کشوری هاپکیدو شرکت کردم و مقام اول مسابقات را به دست آوردم.

پیمان پدرامی‌فر درکنار ورزش هاپکیدو، تمرینات ورزش کاراته را نیز دنبال می‌کند. او سال‌۱۳۹۸ در مسابقات چند‌جانبه آستارا که نمایندگان کاراته چند کشور دنیا ازجمله پاکستان، آذربایجان، روسیه، آفریقای جنوبی و هند شرکت کرده بودند، حاضر شد و با ناک‌اوت کردن همه حریف‌ها، رتبه اول و مدال طلای مسابقات را به دست آورد. همچنین با ورزش، رتبه درسی او بالا رفت و در گروه دانش‌آموزان ممتاز مدرسه قرار گرفت.

ارسال نظر