کد خبر: ۶۶۴۲
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

تلاش "زنده‌دل" برای رسیدن به صداوسیما

زهرا زنده‌دل نوجوان محله فردوسی در برنامه رادیو زائر و قرار نوجوانی اجرا داشته است.

زهرا زنده‌دل پنج‌سال داشته که روبه‌روی تلویزیون می‌نشسته و هم‌زمان با شروع برنامه‌های کودک، مثل مجری‌ها برنامه اجرا می‌کرده است. در مسیر گویندگی و اجرا، خانواده، معلم و معاونان مدارس در سال‌های مختلف تحصیلی مشوقش بودند و در مدرسه، مسئولیت اجرای برنامه‌ها را بر‌عهده داشته است. در دهه پایانی صفر امسال، زهرا در هجده‌سالگی، مجریگری و گویندگی در رادیو‌زائر را تجربه کرده است.


- اولین روز‌هایی که گویندگی را شروع کردی، به یاد داری؟
بله، پنج‌سال داشتم که جلو تلویزیون می‌نشستم و با مجری برنامه‌های مختلف به بچه‌ها سلام می‌کردم و حالشان را می‌پرسیدم؛ انگار خودم مجری برنامه بودم. قبل از اینکه برنامه شروع شود، جلو آینه تمرین می‌کردم و هم‌زمان با آن‌ها لبخند می‌زدم و مثل آن‌ها حرکت می‌کردم. از دو سال قبل، در دوره‌های فن بیان، گویندگی و اجرای سازمان دانش‌آموزی شرکت و زیرنظر استادان، کار را حرفه‌ای شروع کردم.

- در کدام برنامه‌ها اجرا کرده‌ای؟
‌از‌طریق همین سازمان و برای کسب تجربه در دهه پایانی صفر همراه استادان در برنامه «رادیو‌زائر» و ایستگاه استقبال از زائر در سه‌راه فردوسی اجرا کردیم. عضو برنامه «قرار نوجوانی» هم شدم و برای زائرانی که به میدان شهدا می‌آمدند، دل‌نوشته می‌خواندم. همچنین مجری تئاتر دوشنبه‌های بارانی بودم که در اداره آموزش‌و‌پرورش ناحیه‌۵ برگزار شد. مجری برنامه‌های مختلف مساجد و مدارس بولوار شاهنامه هم هستم.

- افراد معروف و مشهور در حرفه‌ات را می‌شناسی؟
بله، به‌جز استادم، آقای احمدرضا سجادی، الگوی من در کار، امین میراحمدی، مجری صدا‌و‌سیمای خراسان و شبکه یک است که با آن‌ها در میدان شهدا اجرا کردیم. خانم زهرا شوقی نیز یکی دیگر از گویندگان و مجریانی هستند که از آن‌ها ایده می‌گیریم و در این مدت با دیدن کارهایشان نکات بسیار ارزشمندی مثل الگو‌های اجرا، فن بیان و... را آموخته‌ام. می‌خواهم یکی از مجریان برتر صداوسیما شوم.

- نظرت درباره محله فردوسی چیست؟
محله فردوسی محله‌ای فرهنگی و گردشگری است. علاوه‌بر زائران و مجاوران، گردشگران بسیاری از کشور‌های مختلف به اینجا می‌آیند و باید به محلات بولوار شاهنامه بیشتر رسیدگی شود. هنوز هستند کوچه‌هایی که حتی آسفالت ندارند.

- محله شما چه امکاناتی نیاز دارد؟
وسایل حمل‌و‌نقل سریع یکی از نیاز‌های ماست. هربار که می‌خواهم به‌موقع به کلاس یا دوره‌ای بروم، باید سه‌ساعت زودتر از خانه خارج شوم. اتوبوس دیر می‌آید و همیشه هم شلوغ است. علاوه‌بر‌این تعداد نوجوانان و جوانان با‌استعداد در محلات بولوار شاهنامه کم نیست، اما به‌دلیل نداشتن فرهنگ‌سرا یا فضای علمی و ورزشی بسیاری از آن‌ها علایقشان را دنبال نمی‌کنند. اینجا به فرهنگ‌سرا و کلاس‌های هنری در رشته‌های مختلف نیاز دارد.

ارسال نظر