کد خبر: ۶۸۱۷
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

کوچه دارالشفا در محله سیدی

کوچه خلج ۶ که از سوی دیگر به معبرشهید‌اصلانی ۱۹ منتهی می‌شود، کوچه‌ای قدیمی در محله سیدی است. در همان ورودی، چندین گاراژ بزرگ که متعلق به شرکت‌های مختلف است، جا خوش کرده‌اند.

کوچه خلج ۶ که از سوی دیگر به معبرشهید‌اصلانی ۱۹ منتهی می‌شود، کوچه‌ای قدیمی در محله سیدی است. در همان ورودی، چندین گاراژ بزرگ که متعلق به شرکت‌های مختلف است، جا خوش کرده‌اند. از قدیمی‌بودن این کوچه همین بس که هنوز خانه‌های قدیمی با همان سبک و سیاق معماری حدود پنجاه‌سال قبل در آن پا‌برجاست.

ورودی کوچه از معبرشهید‌اصلانی‌۱۹ برای تردد خودروهابسته است و خودرو‌ها برای ورود از خلج ۶ و کوچه‌های اطراف استفاده می‌کنند. از ظرفیت‌های این کوچه، دسترسی به نانوایی، خیاطی، میوه‌فروشی و... است.

کوچه دارالشفا در محله خلج

مسجد صاحب‌الزمان (عج) سال‌۱۳۵۷ تأسیس شد. در حال حاضر فعالیت‌های فرهنگی بسیاری در این مسجد انجام می‌شود و کانون فرهنگی و هنری رهپویان ولایت، پایگاه مقاومت بسیج شهید‌نواب صفوی و مهد قرآنی در آن فعال‌اند.

کوچه دارالشفا در محله خلج

درمانگاه و دارالشفای خیریه امام‌هادی (ع) سال‌۱۳۵۸ تأسیس شده است. این درمانگاه در سه‌طبقه با داشتن پزشکان عمومی و متخصص، آزمایشگاه، سونوگرافی و دندان‌پزشکی، روزانه مراجعان بسیاری دارد.

کوچه دارالشفا در محله خلج

کوچه‌های بن‌بست که می‌توان آن‌ها را «کوچه‌های آشتی‌کنان» هم دانست، تعدادشان در خلج‌۶ کم نیست؛ کوچه‌هایی که در آن‌ها، چندباب خانه جای گرفته است. حال و هوای این کوچه‌ها و صمیمیت همسایه‌ها فضای گذشته‌ها را یادآور می‌شود.

کوچه دارالشفا در محله خلج

مؤسسه‌ای آموزشی در این کوچه قرار دارد که برگزار‌کننده کلاس‌های تقویتی، از پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی است. وجود این مؤسسه سبب شده است جوانان در محله خودشان به کلاس تقویتی بروند.

ارسال نظر