کد خبر: ۶۸۳۰
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

دغدغه اهالی برای تحصیل دانش‌آموزان محله

با حمایت موقوفه «حاج‌ملا محمدخان» و شورای اجتماعی محله خاتم‌الانبیا (ص) ۳۲۴ بسته آموزشی بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

امسال دومین سالی است که شورای اجتماعی محله خاتم‌الانبیا (ص) با همکاری موقوفه «حاج‌ملامحمدخان» اقدام به توزیع لوازم تحریر بین دانش‌آموزان نیازمند محله می‌کند. در مرحله اول کمک به دانش‌آموزان نیازمند، ۳۲۴‌بسته آموزشی تهیه و بین دانش‌آموزان شش‌مرکز آموزشی دخترانه و پسرانه توزیع شده است. این کمک‌ها همچنان ادامه دارد و آخرین مرحله آن، در روز ۱۳‌آبان، هم‌زمان با روز دانشجو ارائه می‌شود.

 

تهیه اقلام ضروری برای دانش‌آموزان نیازمند

نایب‌رئیس شورای اجتماعی محله خاتم‌الانبیا (ص)، با حمایت موقوفه حاج‌ملامحمدخان، وظیفه تهیه لوازم‌تحریر و توزیع آن بین دانش‌آموزان محله را برعهده گرفته است. حسن رجبی می‌گوید: با‌توجه‌به مکان موقوفات مرتبط‌با موقوفه ملامحمدخان، این اقلام در مدارس خیابان توس‌۷۰ یا همان امام‌زمان (عج) توزیع شده‌است.

رجبی توضیح می‌دهد: بیشتر مدارس محله ما در خیابان امام‌زمان (عج) قرار گرفته است. دبستان و دبیرستان دارالعلم، دبیرستان دخترانه شهید‌سنجرانی، دبستان دخترانه دانش، هنرستان دخترانه پویا و دبیرستان دخترانه دارالفنون، شش‌مرکز آموزشی است که در این معبر قرار گرفته است.

تعدادی از دانش‌آموزان این مدارس، از خانواده‌های نیازمند هستند که تهیه لوازم تحریر، آن هم با این قیمت‌های سرسام‌آور، برایشان کار بسیار دشواری است. از این جهت با همکاری موقوفه ملامحمد‌خان و شورای اجتماعی محله خاتم‌الانبیا (ص) تعداد ۳۲۴‌بسته آموزشی به ارزش ۲۱۰ میلیون‌تومان تهیه و بین دانش‌آموزان توزیع شد.

این بسته آموزشی شامل کیف مدرسه، چهار عدد خودکار، یک بسته کاغذ A۴، دو مداد‌تراش، پاک‌کن، پرگار، اتود، انواع خط‌کش، جامدادی و... است و هر بسته در حدود ۶۵۰ هزار‌تومان هزینه دربرداشته است.

رجبی درباره انتخاب دانش‌آموزان می‌گوید: در این مدارس، حدود ۵ هزار دانش‌آموز درس می‌خوانند، اما منابع مالی ما محدود است و تلاش می‌کنیم که این بسته‌ها به دست مستحق‌ترین دانش‌آموزان برسد. از این جهت از مدیران مدارس خواسته شده است که دانش‌آموزانی را معرفی کنند که نسبت‌به دیگران شرایط مالی نامناسب‌تری دارند. این معرفی همراه با کد ملی، شماره تماس و نشانی بچه‌ها صورت می‌گیرد تا بتوانیم در سنوات بعدی، کمک‌های معیشتی را هم برای آن‌ها فراهم کنیم.

 

«شمیم مهر» ۸ ساله می‌شود

فاطمه نورپور، دیگر عضو شورای اجتماعی محله خاتم‌الانبیا (ص) است که او هم در تهیه لوازم تحریر دانش‌آموزان نیازمند، دستی بر آتش دارد. نورپور می‌گوید با کمک خیران محلی، مرحله دوم توزیع لوازم تحریر بین دانش‌آموزان نیز انجام شده است که این‌بار اقلامی مانند مانتو و شلوار و کیف و کفش را هم شامل می‌شود.

او هشت‌سالی می‌شود که پویش خیرخواهانه «شمیم مهر» را راه‌اندازی کرده است؛ «هرسال اول مهر که می‌شود با خیران محلی جمع می‌شویم و هرآنچه برای تحصیل دانش‌آموزان نیاز باشد، فراهم می‌کنیم. خداراشکر در محله‌ای سکونت داریم که اهالی آن دغدغه تحصیل دانش‌آموزان محله‌شان را دارند، آن هم در روزگاری که خودشان چندان اوضاع مالی مناسبی ندارند.»

ارسال نظر