کد خبر: ۸۱۶۱
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

محله فجر سالن ورزشی دخترانه ندارد!

بیتا صادقی، دارنده مقام بین‌المللی کاراته از خواسته خود برای محله می‌گوید: دوست دارم چیز‌هایی را که بلد هستم، به دختر‌های دیگر هم آموزش بدهم.

بیتا صدیقی نوجوان کلاس ششمی مدرسه حضرت‌زهرا (س) در محله فجر است. از زمانی‌که پا به عرصه ورزش گذاشت دو‌سال می‌گذرد. او سال گذشته برنده مدال برنز مسابقات بین‌المللی کاراته شد. بیتا با کمترین امکانات، بیشترین بهره را برده است. او با کمک مربی‌اش، فاطمه صادقی در حسینیه مسجد ابوذر سخت تمرین می‌کند و برای محله‌اش افتخار می‌آفریند.

- چه شد که تصمیم گرفتی ورزشکار شوی؟
دوسال پیش درست موقعی که امتحانات کلاس چهارم را دادم، به این فکر افتادم که برای تابستان برنامه‌ریزی کنم و با کمک و راهنمایی مادرم در کلاس ورزشی ثبت‌نام کردم.

- چرا به‌سمت ورزش رزمی رفتی؟
همان اول که می‌خواستم ثبت‌نام کنم، دنبال ورزش‌های رزمی بودم؛ چون احساس می‌کردم در این رشته می‌توانم بهتر ورزش کنم و به آن علاقه هم داشتم. آن‌موقع در یکی از باشگاه‌های محله که مخصوص بانوان بود، ثبت نام کردم. تابستان چهارده‌نفر در کلاس رزمی بودیم که بعد‌از پایان تعطیلات تابستانی و بازگشایی مدارس خیلی‌ها رفتند سراغ درس و مشق‌هایشان، اما من ادامه دادم.

- برای ادامه کلاس ورزشی چه کسی تشویقت کرد؟
مادرم وقتی علاقه‌ام را در باشگاه می‌دید، تشویقم می‌کرد و روحیه می‌داد تا ورزش را ادامه بدهم و هیچ‌موقع ناامید نشوم. از‌طرفی مربی‌ام هم به من و چندنفر دیگر که استعداد خوبی داشتیم، توصیه می‌کرد که ورزش را کنار نگذارم؛ البته محیط باشگاه ورزشی ما مناسب نبود و در محله و منطقه به هر سالن ورزشی که مراجعه کردم، رشته مورد‌علاقه‌ام را نداشت یا برای رده سنی ما کلاس برگزار نمی‌شد. درنهایت مربی‌ام تصمیم گرفت کلاس‌ها را در حسینیه مسجد ابوذر برگزار کند.

- از فضای حسینیه برای کلاس راضی هستی؟
درمجموع بد نیست. مهم ادامه‌دادن و تعطیل‌نشدن کلاس است، اما در مسجد و حسینیه مراسم و برنامه‌هایی برگزار می‌شود که ما باید خودمان را با آن‌ها هماهنگ کنیم و این باعث تغییر روز و ساعت کلاس‌ها می‌شود و نمی‌توانیم یک برنامه‌ریزی ثابت داشته باشیم.

- درخواستی در این زمینه به مسئولان داده‌اید؟
در مسابقاتی که به‌تازگی برگزار شد، چون اکثر برنده‌ها از بچه‌های همین منطقه بودند، قول داده شد که یک سالن ورزشی دخترانه برای رشته‌های رزمی در نظر بگیرند، اما هنوز خبری نشده است.
 

- درباره مقام بین‌المللی که کسب کردی، برایمان بگو.
بهمن سال گذشته، مسابقات بین‌المللی وادوکاپ به‌صورت مجازی برگزار شد که هفت‌کشور در آن شرکت کرده بودند؛ من در این مسابقات مقام سوم کاتای انفرادی را به دست آوردم.

- فکر می‌کنی آینده ورزشی‌ات چه شکلی باشد؟
دلم می‌خواهد که در ادامه وارد رشته ووشو بشوم؛ چون رزمی‌تر است. بعد هم دوست دارم یک رزمی‌کار حرفه‌ای بشوم و مثل قهرمان فیلم‌ها از پس هر زدوخوردی برآیم! به مربیگری هم علاقه دارم و دوست دارم چیز‌هایی را که بلد هستم، به دختر‌های دیگر هم آموزش بدهم.

ارسال نظر