کد خبر: ۸۶۶۱
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

کاراته‌کار عاشق جغرافیا

ثبت‌نام در باشگاه ورزشی، هدیه شاگرد اولی محیا شکوهی بود. همه هم‌و‌غم آقاکاظم پدرش این است که محیا درست و خوب تربیت شود و در ورزش و در درس نمونه باشد.

محیا شکوهی از آن بچه‌های عشق کاراته است که در نه‌سالگی شش مدال قهرمانی را از آن خود کرده است؛ یک مدال کشوری و پنج مدال استانی. مشوق او در ورزش، پدرش است. همه هم‌و‌غم آقاکاظم این است که محیا درست و خوب تربیت شود و در ورزش و در درس نمونه باشد.

البته که درس و مشق برای نوجوان ورزشکار محله خاتم‌الانبیا (ص) از همه‌چیز مهم‌تر است، به‌طوری‌که هرسال دانش‌آموز ممتاز کلاس می‌شود و دوست دارد در آینده پزشک باشد. یکی از آرزو‌های محیا داشتن باشگاه ورزشی در مدرسه‌شان است. او علاقه بسیار دارد تا هرآنچه را در کاراته آموخته است، به رفقا و هم‌کلاسی‌هایش آموزش دهد. محیا کلاس سوم است و در دبستان عفاف درس می‌خواند.

- چه شد که از باشگاه ورزشی کاراته سر درآوردی؟
دو سال پیش بود. از کنار باشگاه رزمی در محله‌مان رد می‌شدم. پنج دقیقه‌ای داخل باشگاه رفتم و تمرین بچه‌ها را نگاه کردم. خیلی خوشم آمد، طوری‌که از هفته بعد در همان باشگاه ثبت‌نام کردم.

- خانواده مخالفتی نداشتند که تو رزمی‌کار باشی؟
نه، اتفاقا خیلی من را تشویق می‌کنند، به‌ویژه پدرم که خودش اهل ورزش است. راستش ثبت‌نام در باشگاه کاراته هدیه شاگرداول شدنم در کلاس اول بود.

- پدرت در چه رشته‌ای فعال است؟
والیبال بازی می‌کند. امیرمحمد، برادر بزرگ‌ترم، هم فوتبالیست است و مادرم هم کوهنورد است و آخر هفته‌ها با دوستانش به کوه‌پارک می‌رود.

- چه موفقیت‌هایی به‌دست آورده‌ای؟
در مدت این دو سال، پنج‌بار در مسابقات استانی شرکت کرده و سه دوره مدال طلا به‌دست آورده‌ام و دوبار هم سوم شدم. یک‌بار هم تجربه حضور در مسابقات کشوری تهران را داشتم که در بخش کومیته نونهالان مدال طلا را کسب کردم. هنوز اول راه هستم و آرزو‌های بزرگی دارم.

- غیر از ورزش، اوقات فراغت خودت را چطور می‌گذرانی؟
سعی می‌کنم زیاد مطالعه کنم به‌ویژه کتاب‌هایی با موضوع جغرافیای ایران و جهان. علاوه‌براین بازی‌های فکری را هم خیلی دوست دارم.

- بهترین کتاب‌هایی که خوانده‌ای، چه بوده است؟
بهترین کتابی که خوانده‌ام، «قصه‌های باد مشرق» و «بچه‌های سرزمین گربه» است که هر دو جغرافیای ایران را معرفی می‌کنند.

- دوست داری در آینده چه‌کاره شوی؟
پزشک. در کنار این شغل می‌خواهم ایرانگرد و جهانگرد هم باشم.

- چه آرزویی داری؟
دوست دارم مدرسه‌مان، امکانات ورزشی مناسبی داشته باشد.

- برای خودت یک آرزو کن.
دوست دارم بروم برج برفی؛ آنجا را خیلی دوست دارم. می‌خواهم به جا‌های مختلف ایران سفر کنم.

* این گزارش چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در شماره ۵۶۲ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

ارسال نظر