کد خبر: ۸۶۶۲
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

آرامش «دهخدا» با پیاده‌راه

خیابان پیروزی ۱۵ یکی از معابر پررفت‌وآمد محله رضاشهر است که به‌نام «دهخدا» معروف است و از سمت دیگر به خیابان شهید رضوی ۱۶ می‌رسد. این معبر یکی از مراکز محله رضاشهر است.

خیابان پیروزی ۱۵ یکی از معابر پررفت‌وآمد محله رضاشهر است که به‌نام «دهخدا» معروف است و از سمت دیگر به خیابان شهید رضوی ۱۶ می‌رسد. این معبر یکی از مراکز محله رضاشهر است که انواع کاربری‌های مذهبی و فرهنگی، تجاری، تفریحی و ورزشی، فضای سبز و آموزشی را در خود جای داده است.

کاربری غالب در این خیابان، آموزشی است، به‌طوری‌که دبستان‌های ارشاد، کفاش، محمدخانی و دبیرستان پسرانه شهید حسین‌نیا در این معبر قرار دارند. وجود این کاربری‌های خدماتی با اندازه و مساحت مناسب و هم‌جواری آن‌ها با مجتمع‌های مسکونی نوساز و مقاوم سبب رفت‌وآمد بیشتر اهالی به این معبر شده است.

این خیابان در سیر تاریخی شهر مشهد، تا سال ۱۳۴۵ بخشی از محدوده شهری محسوب نمی‌شد و پس از آن به‌تدریج وارد بافت شهر شده است.

آرامش «دهخدا»با پیاده‌راه

مسجد امام‌رضا (ع) باعث گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در محله رضاشهر شده است.
شعبه ۳۲۴۹ همیاران شورای حل اختلاف و مرکز نیکوکاری، کارآفرینی و توانمندسازی «معین‌الضعفا» ازجمله بخش‌های پرکار مسجد امام‌رضا (ع) است.

آرامش «دهخدا»با پیاده‌راه

مجموعه ورزشی محمدخانی سال ۱۳۹۳ در خیابان دهخدا افتتاح شده است و در آن دوره‌های آموزشی و انواع ورزش‌های گروهی و فردی برای همه سنین برگزار می‌شود.

آرامش «دهخدا»با پیاده‌راه

دبیرستان پسرانه شهید حسین‌نیا از قدیمی‌ترین مراکز آموزشی خیابان دهخداست که سال ۱۳۷۱ افتتاح شده است و بیش از هفتصد دانش‌آموز در دو نوبت صبح و عصر در آن تحصیل می‌کنند.

آرامش «دهخدا»با پیاده‌راه

در سرتاسر خیابان دهخدا، پیاده‌راهی است که نشیمن مناسب و روشنایی دارد و فضایی آرامش‌بخش برای پیاده‌روی عصرگاهی اهالی محسوب می‌شود.

* این گزارش چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در شماره ۵۶۲ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

ارسال نظر