کد خبر: ۷۱۵۶
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

کوچه پنج مدرسه فکوری

وجود مدارسی مانند دبستان دخترانه رضوی، دبستان پسرانه خطاط، دبیرستان دخترانه فرزانه، دبیرستان پسرانه بهشت و دبستان امام‌حسین (ع)، هر روز پای صد‌ها دانش‌آموز را به خیابان شهید فکوری ۹۴ باز می‌کند.

خیابان شهید فکوری ۹۴ معبری پررفت‌وآمد در محله رضاشهر است که از سمت دیگر به خیابان پیروزی ۶ امتداد دارد و به نام شهید «محسن نوکاریزی» مزین شده است. مسجد رضوی، پاتوق فرهنگی و مذهبی این معبر است.

وجود مدارسی مانند دبستان دخترانه رضوی، دبستان پسرانه خطاط، دبیرستان دخترانه فرزانه، دبیرستان پسرانه بهشت و دبستان امام‌حسین (ع)، هر روز پای صد‌ها دانش‌آموز را به این خیابان باز می‌کند. نخستین ساکنان این کوچه کارمندان آستان قدس رضوی بودند که از سال ۱۳۵۰ در این معبر ساکن شدند.

یک کوچه و این همه مدرسه

مسجد رضوی، پاتوق نمازگزاران محله رضاشهر است. کلنگ این مسجد را در سال ۱۳۶۰ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی به زمین زد و با کمک‌های مردمی و با پیگیری‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بروجردی، اولین امام‌جماعت مسجد، در مدت پنج سال ساخته شد.

 

یک کوچه و این همه مدرسه

هیئت «رهروان امام حسن مجتبی (ع)» که به بیت‌المجتبی معروف است، یکی از مراکز فرهنگی منطقه ۹ محسوب می‌شود که کلاس‌های قرآنی و نمازجماعت در آن برگزار می‌شود.
«مؤسسه خیریه بی‌بی‌نفیسه»، یکی از واحد‌های پرکار بیت‌المجتبی است که کار تهیه جهیزیه تا کمک به بیماران و... را برعهده دارد.

 

یک کوچه و این همه مدرسه

دبیرستان دخترانه فرزانه، سال ۱۳۷۵ بنا شده است. این دبیرستان یکی از مراکز آموزشی در خیابان شهید فکوری ۹۴ است و پانصد دانش‌آموز در هر شیفت آن تحصیل می‌کنند.

یک کوچه و این همه مدرسه

شهید محسن نوکاریزی از اهالی همین خیابان بود. او در سال ۶۳ راهی جبهه شد و در واحد تخریب فعالیت می‌کرد. محسن درحال کار گذاشتن مین بود که به شهادت رسید.
رفقایش می‌گویند او وقتی شهید شد، بسیار تشنه بود و مدام نام امام‌حسین (ع) را بر لب می‌آورد؛ به همین دلیل پدرش هرسال روز اربعین، در مسجد رضوی رضاشهر، یادبودی برای فرزند شهیدش برگزار می‌کند.

ارسال نظر