کد خبر: ۶۶۲۹
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

سبزترین معبر رضاشهر در پیروزی ۱۴

پیروزی ۱۴ که از سمت دیگر به فکوری ۸۲ می‌رسد، معبری است در محله رضاشهر که به‌نام شهید حمیدرضا طیاری مزین شده است. کاربری شاخص این خیابان از نوع فضای سبز و آموزشی است.

پیروزی ۱۴ که از سمت دیگر به فکوری ۸۲ می‌رسد، معبری است در محله رضاشهر که به‌نام شهید حمیدرضا طیاری مزین شده است. کاربری شاخص این خیابان از نوع فضای سبز و آموزشی است که شامل بوستان وفا و پارک شقایق به وسعت ۶ هزار مترمربع و چندین مرکز آموزشی ازجمله دبستان کمال و ارشاد و بهشت و دبیرستان پیروزی می‌شود.

در این معبر علاوه بر کاربری فضای سبز و آموزشی، کاربری تجاری هم شاخص است؛ میوه‌فروشی، سوپرمارکت، قصابی، رستوران، خرازی و انواع کاربری درمانی مانند داروخانه و دندان‌پزشکی و درمانگاه در خیابان پیروزی ۱۴ وجود دارد و نیاز‌های محله برای همه گروه‌های سنی را برآورده می‌کند.

 

سبزترین معبر رضاشهر در پیروزی ۱۴

مسجد امام‌جواد (ع) تنها مسجد این محدوده به‌شمار می‌آید که ساختمان آن سال‌هاست نیمه‌کاره مانده است و اهالی به برگزاری نماز جماعت و مراسم دعای هفتگی در سوله قدیمی آن اکتفا می‌کنند.

 

سبزترین معبر رضاشهر در پیروزی ۱۴

پارک خطی اطلس در سرتاسر این معبر امتداد دارد. مسیر پیاده‌روی، تجهیزات ورزشی و مکان نشستن مناسب ازجمله نکات مثبت این بوستان خطی است.

سبزترین معبر رضاشهر در پیروزی ۱۴

دبیرستان دخترانه دوره اول و دوم حاج‌عباس غیابی از مراکز آموزشی خیابان شهید طیاری است که در سال ۱۳۸۸ افتتاح شده است و پانصد دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند.

سبزترین معبر رضاشهر در پیروزی ۱۴

لکه‌های فضای سبز یکی از شاخصه‌های این خیابان است؛ بوستان‌های محلی کوچک و دنجی که در این معبر بنا شده‌اند و در کنار بوستان‌های وفا و شقایق، طراوت خاصی به این خیابان بخشیده‌اند.

ارسال نظر