کد خبر: ۸۹۰۴
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

کاراته‌کار کتاب‌خوان

نیایش شیرمحمدی دارنده مدال طلای آسیایی اواخر سال گذشته به‌عنوان عضوی از تیم ملی کاراته نوجوانان در مسابقات آسیایی اهواز شرکت کرد و صاحب یک مدال طلا در بخش کاتا و یک مدال نقره در بخش کومیته شد.

نیایش شیرمحمدی از آن بچه‌های عشق کاراته است که در سیزده‌سالگی مجموعه‌ای از مدال‌های استانی، کشوری و بین‌المللی دارد. او اواخر سال گذشته به‌عنوان عضوی از تیم ملی کاراته نوجوانان در مسابقات آسیایی اهواز شرکت کرد و صاحب یک مدال طلا در بخش کاتا و یک مدال نقره در بخش کومیته شد.

نیایش حالا اهداف بزرگی در سر دارد، هرچند که درس و مدرسه را هم به صورت جدی دنبال می‌کند و علی‌رغم تمرین و اردو‌های مداوم، شاگرد اول کلاس است.

- چه شد که از باشگاه ورزشی کاراته سر درآوردی؟
سه‌سال پیش بود که کاراته را شروع کردم. باشگاه ورزشی کاراته در نزدیکی خانه‌مان است. پدرم گفت اگر خوب درس بخوانی، می‌توانی ورزش را دنبال کنی.

- خانواده مخالفتی نداشتند که تو رزمی‌کار شوی؟
نه، اتفاقا خیلی من را تشویق می‌کنند. بعضی‌ها می‌گویند ورزش رزمی مناسب بانوان نیست، اما من و خانواده‌ام چنین اعتقادی نداریم. تعداد بانوان قهرمان جهان و المپیک در رشته رزمی کم نیست.

- پدرت هم ورزش می‌کند؟
بله، پدرم عاشق طبیعت و کوه‌نوردی است؛ البته همه اعضای خانواده کم‌وبیش کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی می‌کنند.

- چه موفقیت‌هایی به‌دست آورده‌ای؟
در این سه‌سال، ۱۰ مدال مختلف از مسابقات استانی و کشوری و بین‌المللی به دست آورده‌ام. مقام اول و دوم و سوم مسابقات استانی در سال گذشته و امسال، مدال طلا بخش کاتا و نقره بخش کومیته مسابقات کشوری اراک در سال گذشته و مدال طلای بخش کاتا و مدال نقره کومیته مسابقات آسیایی اهواز در سال گذشته از‌جمله مقام‌هایی است که تا حالا به دست آورده‌ام. به نظر خودم هنوز اول راه هستم و می‌توانم درآینده عنوان جهانی هم کسب کنم.

- غیر از ورزش، اوقات فراغتت را چطور می‌گذرانی؟
سعی می‌کنم زیاد مطالعه کنم به‌ویژه کتاب‌هایی با موضوع داستان و رمان‌هایی که از نظر خودم برای نوجوان جذاب است. یکی از علایق من، خواندن کتاب برای دوستانم است؛ از اینکه من بخوانم و آنها گوش دهند، احساس خوبی پیدا می‌کنم.

- بهترین کتاب‌هایی که خوانده‌ای، چه بوده است؟
بهترین کتابی که خوانده‌ام، «بابا لنگ دراز»، «ماهی‌سیاه کوچولو»، «زنان کوچک» و «شازده کوچولو» است.

- بهترین سفری که رفتی به کجا بوده است؟
کربلا، سفر بسیار خاطره‌انگیزی بود.

- بهترین دوستت چه کسی است؟
نازنین‌زهرا، خواهرم، بهترین دوست من و همپای کتاب‌خوانی من است.

- برای خودت یک آرزو کن.
سلامتی خانواده‌ام و اینکه دوست دارم قهرمان کاراته جهان شوم.

* این گزارش چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۵ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

ارسال نظر