کد خبر: ۵۱۱
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

رئیس بسیج صنعت و معدن مشهد از محله سیدی انتخاب شد

ســــیدحســن موسوی‌نژاد، فرمانده بسیج پایگاه شهید چمران و رئیس شورای اجتماعی محله سیدی، به عنوان رئیس بسیج صنعت و معدن مشهد معرفی شد. سمتی که وظیفه‌اش برقراری ارتباط با واحدهای صنعتی و معادن برای شناخت و حل مشکلات آن‌ها با تکیه بر نیروهای متخصص و جهادی است تا در این نبرد اقتصادی پشتیبان صنعت و معدن باشند.

ســــیدحســن موسوی‌نژاد، فرمانده بسیج پایگاه شهید چمران و رئیس شورای اجتماعی محله سیدی، به عنوان رئیس بسیج صنعت و معدن مشهد معرفی شد. سمتی که وظیفه‌اش برقراری ارتباط با واحدهای صنعتی و معادن برای شناخت و حل مشکلات آن‌ها با تکیه بر نیروهای متخصص و جهادی است تا در این نبرد اقتصادی پشتیبان صنعت و معدن باشند.

دلیل انتخاب او را اگر بخواهیم بدانیم باید به کارنامه این جوان محله سیدی نگاهی بیندازیم که در آن بیش از 2دهه حضور و فعالیت در بسیج را خواهیم دید. موسوی‌نژاد 8 سال تحت عنوان فرمانده پایگاه شهید چمران آن‌قدر توانست موفق عمل کند که پایگاه او یک سال در کشور و 3 سال در استان به عنوان پایگاه برتر معرفی شود. افتخاراتی که موسوی‌نژاد درباره چگونگی کسب آن‌ها می‌گوید: 21 سال است به عنوان یک بسیجی فعال در حال خدمت هستم که از میان این سال‌ها 2سال جانشین و 8 سال را به عنوان فرمانده پایگاه شهید چمران خدمت کردم. در این سال‌ها با کمک بسیجیان محله سیدی توانستیم اقدامات زیادی انجام دهیم. تنها برای نمونه برخی از این خدمات را اگر نام ببرم می‌توانم به جمع‌آوری کمک‌های مردمی، مشارکت در تأمین امنیت محله، توزیع نان به صورت ثابت بین نیازمندان و ...اشاره کنم. علاوه بر این موارد پس از شیوع کرونا در کشور ما به راه‌اندازی قرارگاه جهادی شهید چمران اقدام کردیم. در قالب این قرارگاه و با کمک نیروهای جهادی اقدامات زیادی از قبیل توزیع هزاران پرس غذای گرم بین نیازمندان در سیدی و محلات دیگر شهر انجام شد. همچنین برای مقابله با کرونا ما به ضدعفونی معابر عمومی ، مدارس و مساجد محله پرداختیم، البته عملیات ضدعفونی در مدارس و مساجد محلات دیگر که به ما درخواست می‌دادند نیز انجام می‌شد. در کنار این خدمات ما با کمک به خیران به تهیه و توزیع حدود 700 بسته معیشتی اقدام کردیم و این کار همچنان تداوم دارد.

 

عضویت در شورا با اعتماد شهروندان

فعالیت موسوی‌نژاد تنها در بسیج خلاصه نمی‌شود و او با حضور در فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی نظیر عضویت در هیئت امنای مسجد و شورای اجتماعی محله سیدی تلاش کرده است در این بخش‌ها نیز موفق عمل کند. وی با اشاره به شورای اجتماعی محله سیدی و مسجد ولی‌عصر(عج) اظهار می‌دارد: یکی از افتخارات من این است که حدود 10 سال عضو هیئت امنای مسجد حضرت ولی عصر(عج) در خیابان شهید دایی سیدی هستم و به این مرکز مذهبی خدمت می‌کنم. علاوه بر بسیج و مسجد من با رأی شهروندان سیدی عضو شورای اجتماعی محله شدم و با نظر اعضای این تشکل محلی به عنوان رئیس شورای اجتماعی محله سیدی انتخاب شدم.

 

رئیس بسیج صنعت و معدن

با سوابق درخشانی که موسوی‌نژاد از خود به جای گذاشته است، او به عنوان رئیس بسیج صنعت و معدن مشهد برگزیده می‌شود تا با روحیه جهادی و تخصصی که دارد بتواند به بهبود وضعیت واحدهای صنعتی و معادن مشهد کمک کند. برای موفقیت در این سمت نیز بسیجی جوان محله سیدی برنامه‌های زیادی آماده کرده است تا در ادامه آن‌ها را پیش ببرد. موسوی‌نژاد درباره چگونگی پذیرش این مسئولیت و برنامه‌های خود برای کمک به پیشرفت واحدهای صنعتی توضیح می‌دهد: پس از اینکه پیشنهاد این مسئولیت به من داده شد با دوستان و متخصصان این حوزه مشورت کردم و با توجه به اینکه احساس کردم می‌توانم نقش مفیدی در انجام این وظیفه داشته باشم آن را قبول و برای موفقیت در این سمت برنامه‌ریزی کردم. من ابتدا قصد دارم با بهره بردن از ظرفیت‌ها و نیروی جهادی موجود و باز تعریف مسئولیت‌های آنان به شناسایی و جذب افراد متخصص و مهندسان بسیجی اقدام کنم تا در ادامه از این افراد برای کمک به شرایط کارخانه‌ها بهره ببریم. در کنار این کار ما با واحدهای صنعتی در مشهد و اطراف شهر ارتباط می‌گیریم و علاوه بر دعوت و جذب نیروی آن‌ها به بسیج تلاش خواهیم کرد مشکلات کارخانه‌ها را شناسایی و با استفاده از ظرفیت جوانان متخصص و جهادی که سامان‌دهی کردیم در رفع آن‌ها اقدام کنیم، البته در صورتی که موفقیت حاصل شد ما بیکار نمی‌نشینیم و برای بر طرف کردن موانع به بیان مشکل آن‌ها در کارگروه‌های تخصصی با حضور مسئولانی مانند فرماندار و استاندار محترم خواهیم پرداخت.

تمرکز موسوی‌نژاد تنها بر واحدهای صنعتی خلاصه نمی‌شود و او برای کمک به معادن اطراف شهر نیز برنامه‌ریزی کرده است که درباره آن‌ها توضیح می‌دهد: برنامه من تنها به واحدهای صنعتی خلاصه نمی‌شود و معادن که متأسفانه شاهد رشد منفی 32 درصد در آن‌ها هستیم نیز شامل آن می‌شود. من با کمک نیروهای جهادی متخصص می‌خواهم در بخش معادن نیز پس از پیدا کردن مشکلات در راستای رفع آن‌ها تلاش کنم.البته در هر دوی این بخش‌ها اگر تخلفی مشاهده کنیم ما برای برطرف ساختن مطالبه‌گری و پیگیری خواهیم کرد تا آن را بر طرف کنیم. چرا که مطالبه‌گری و جلوگیری از تخلف باعث پیشرفت می‌شود و ما همان طور که به رشد کمک خواهیم کرد جلوی تخلف، کار اشتباه و بی‌قانونی‌ها را نیز خواهیم گرفت.

 

درخواست برای اعتماد و حفظ آن

رئیس بسیج صنعت و معدن در پایان ضمن درخواست از شهروندان برای حمایت از کالای تولید داخلی می افزاید: خوشبختانه ما شاهد اعتماد مردم و حمایت آن‌ها از کالاهای تولید کشور هستیم، اما من درخواستی که از مردم شریف مشهد دارم این است که اعتماد بیشتری به کالاهای داخلی داشته باشند و البته از تولید‌کننده‌ها نیز می‌خواهم از این اعتماد در بالا بردن کیفیت کالاهای خود استفاده کنند تا همه با کمک هم با یک کار جهادی انقلابی شرایط را بهبود ببخشیم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر