کد خبر: ۷۵۳
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

آرزوی یگانه؛ پوشیدن پیراهن تیم ملی

با حمایت خانواده‌ام و تجربیاتم در ژیمناستیک توانستم خیلی زود پیشرفت کنم به‌طوری که در کمترین زمان به کمربند قهوه‌ای رسیدم. در همین 4ماه در 2رقابت شرکت کردم که توانستم 2مدال طلا در مسابقات جوجیتسو و کاتا در رقابت‌های استانی و 2مدال طلا و یک نقره در مسابقات کاتا کشوری که به‌طور مجازی توسط فدراسیون این رشته برگزار شد کسب کردم.

 امروز ورزشکاران دختر زیادی در رشته‌های مختلف حضور دارند و برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند که در بیشتر آن‌ها یک نکته مشترک وجود دارد و آن حمایت خانواده است. در کنار این حمایت‌ها فرصت استفاده از استادان برجسته و امکاناتی مانند سالن‌های ورزشی در شکوفاشدن استعدادها تأثیر داشته است. 

موفقیت بسیاری از دختران این شهر مانند یگانه آریایی ورزشکار 18ساله محله قائم(عج) که تا امروز 31مدال مختلف در 2رشته ورزشی کسب کرده از همین دلایل نشئت گرفته است.

زندگی در خانواده ورزش‌دوست، زمینه ورود یگانه در سن 10سالگی به دنیای ورزش شد. او درباره این دوران می‌گوید: از کودکی بسیار پرانرژی بودم به همین دلیل من را در باشگاه ژیمناستیک ثبت‌نام کردند. خوشبختانه پس از اینکه اولین مقام را در مسابقات ورزشکاران مبتدی بین‌باشگاهی در سال94 کسب کردم به پیشنهاد معلمانم به سالن شهید خبیری در محله کوشش رفتم و در آنجا تمریناتم را زیر نظر استاد «معصومه صفدرنژاد» آغاز کردم.

 

در مسابقات قهرمانی کشوری نیز در سال97 نایب قهرمان مسابقات کشوری دانش‌آموزان کشور در کرج شدم و در مسابقات لیگ تهران حضور پیدا کردم. سال98 نیز از این رقابت‌ها یک طلا و یک نقره در مسابقات شهرکرد کسب کردم.

ورزشکار محله قائم با اشاره به مدال‌ها و عناوینی که کسب کرده توضیح می‌دهد: حضور در این کلاس‌ها فرصت بسیار خوبی برای پیشرفتم فراهم کرد. تمریناتم را ادامه دادم و در هر رقابتی که شرکت می‌کردم معمولا بین 3مقام برتر بودم. به طوری که تا امروز 31مقام را در مسابقات مختلف کسب کرده‌ام. 

اولین مقام من سوم بین‌باشگاهی مشهد بود که در همان ماه‌های نخست به دست آوردم. در مسابقات استانی مقام دوم را در سال95، یک طلا، یک نقره و 2برنز در سال96، یک طلا، دو نقره و سه برنز در سال97، یک جایگاه نخست و 3دومی در سال98 و در نهایت سال99 نیز توانستم 2مقام نخست و 3جایگاه دوم را در بخش‌های مختلف رشته ژیمناستیک کسب کنم. 

در مسابقات قهرمانی کشوری نیز در سال97 نایب قهرمان مسابقات کشوری دانش‌آموزان کشور در کرج شدم و در مسابقات لیگ تهران حضور پیدا کردم. سال98 نیز از این رقابت‌ها یک طلا و یک نقره در مسابقات شهرکرد کسب کردم.

 

4ماه تمرین، 4مدال

شیوع ویروس کرونا و شوق حضور در رقابت‌های برون‌مرزی زمینه‌ساز ورود یگانه به رشته‌های ورزشی دیگر می‌شود: با شیوع کرونا سالن‌های‌ ورزشی و مسابقات ژیمناستیک تعطیل شد. از طرفی من همواره علاقه داشتم بتوانم با پوشیدن لباس تیم ملی کشورم در مسابقات برون‌مرزی شرکت کنم به همین دلیل تصمیم گرفتم 2رشته‌ ورزشی دوومیدانی و جوجیتسو را امتحان کنم. 

در رشته دوومیدانی حضورم بسیار کوتاه بود و فقط در یک رقابت شرکت کردم که یک‌طلا و یک نقره در مسابقات آموزش و پرورش مشهد نتیجه آن بود. پس از آن در اسفند سال99 با رشته رزمی جوجیتسو آشنا شدم و تمریناتم را با استاد «نیلوفر صفاریان» آغاز کردم.

یگانه اضافه می‌کند: خوشبختانه با حمایت خانواده‌ام و تجربیاتم در ژیمناستیک توانستم خیلی زود پیشرفت کنم به‌طوری که در کمترین زمان به کمربند قهوه‌ای رسیدم. در همین 4ماه در 2رقابت شرکت کردم که توانستم 2مدال طلا در مسابقات جوجیتسو و کاتا در رقابت‌های استانی و 2مدال طلا و یک نقره در مسابقات کاتا کشوری که به‌طور مجازی توسط فدراسیون این رشته برگزار شد کسب کردم.

ارسال نظر