کد خبر: ۷۸۲
۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مسیر متفاوت «آیدا»

سال اول دبیرستان به سمت علاقه‌اش رفت و با وجود ممتاز بودن در مدرسه نمونه‌دولتی و توان قبولی در رشته‌‌های علوم‌تجربی، دور همه‌چیز خط کشید. از مدرسه نمونه‌دولتی بیرون آمد و هنرستان فاطمةالزهرا(س) خیابان پنجتن را برای خواندن رشته تربیت‌بدنی انتخاب کرد. رشته‌ای که به قول خودش از اول راهنمایی رؤیای حضور در آن را داشت. در این بین پشتکار و علاقه، کار خودش را کرد و تک‌رقمی کنکور شد.

آیدا عابدین، نخبه مشهدی، می‌توانست این روزها خود را یکی از رتبه‌های برتر رشته تجربی ببیند و برای پوشیدن روپوش سفید پزشکی آماده شود، اما او سال اول دبیرستان به سمت علاقه‌اش رفت و باوجود ممتازبودن در مدرسه نمونه‌دولتی و توان قبولی در رشته‌‌های علوم‌تجربی، دور همه‌چیز خط کشید. از مدرسه نمونه‌دولتی بیرون آمد و هنرستان فاطمةالزهرا(س) خیابان پنجتن را برای خواندن رشته تربیت‌بدنی انتخاب کرد. رشته‌ای که به قول خودش از اول راهنمایی رؤیای حضور در آن را داشت. در این بین پشتکار و علاقه، کار خودش را کرد و تک‌رقمی کنکور شد.

رتبه2 کنکور فنی‌وحرفه‌ای سال‌گذشته کشور به ورزش، به‌خصوص فوتسال و مربیگری علاقه‌مند است. کسی‌که امیدوار است دانشگاه تهران زمینه را برای رسیدن به اهدافش فراهم کند. او در این گفت‌وگو از برنامه‌اش برای آینده می‌گوید.

آیدا جوان نوزده‌ساله‌ای است که قرارگرفتن در تیم فوتسال مدرسه کل ایده‌ و رؤیاهایش برای زندگی را تغییر داد و از او فردی ساخت که خواسته‌اش پاگذاشتن در رشته تربیت‌بدنی با بهترین رتبه در کنکور بود:با توجه به اینکه با رشته‌های توپی آشنا بودم سال اول راهنمایی در مدرسه نمونه‌دولتی به‌عنوان دروازه‌بان وارد تیم فوتسال مدرسه شدم و درنهایت باتوجه به استعدادم، به‌عنوان مهاجم به مسابقات هم راه پیدا کردم.

 

عشق به ورزش بیشتر از پزشکی

بودن در تیم فوتسال مدرسه و تأثیر معلم ورزش در آیدا به اندازه‌ای بود که باوجود رؤیای کودکی‌اش برای پزشک‌شدن و همچنین تلاش‌های خانواده برای خواندن رشته تجربی و قبولی در پزشکی، تغییر رویه دهد: بچه درس‌خوان و از ممتازهای مدرسه نمونه‌دولتی بودم، اما علاقه‌ام به تربیت‌بدنی بیشتر از پزشکی بود. به همین دلیل خودم و معلم ورزشم تلاش کردیم تا خانواده‌ام هم راضی شوند که به‌جای رشته علوم‌تجربی، تربیت‌بدنی بخوانم و علاقه‌ام را دنبال کنم.

او باور اشتباه مردم را در این می‌داند که فکر می‌کنند دانش‌آموزان با رشته‌های فنی نمی‌توانند به اندازه رشته‌های نظری موفقیت کسب کنند و می‌گوید: من عاشق تربیت‌بدنی هستم. برنامه‌ام هم ادامه تحصیل تا دکترا و فعالیت به‌عنوان یک استاد باسواد در دانشگاه‌ها، تأسیس باشگاه و همچنین فعالیت به‌عنوان مربی ملی و بین‌المللی در رشته‌های توپی است.

آیدا معتقد است چون دنبال علاقه اصلی‌اش رفته است، حتما موفق می‌شود. او این روزها سخت مشغول تمرینات رشته بدن‌سازی است و هم‌زمان در دانشگاه تهران به‌صورت مجازی(به‌علت شیوع کرونا) درس می‌خواند: چون تابستان و تعطیلاتش را در پیش داریم، تلاش می‌کنم از توانایی‌ام در ورزش و درس برای محله‌ام استفاده کنم. به همین دلیل قصد دارم در بخش باشگاه کوچک مسجد محله به کودکان رشته‌های توپی را تمرین بدهم و همچنین در زبان انگلیسی هم مشکلاتشان را رفع کنم. 
به باور او در آینده شغلی علاقه بیشتر از پول مطرح است. زیرا علاقه انسان را شاد نگه می‌دارد و همین امر باعث می‌شود تا در کار مفید باشد.

 آیدا برای رسیدن به همین علاقه، 3سال دبیرستان درسش را با پشتکار خوانده است، بدون اینکه وقتش را حتی در یک رشته ورزشی صرف کند: شاگرد اول تربیت‌بدنی بودم و حتی در آزمون پیشرفت تحصیلی هنرستان‌های استان اول شدم.

ارسال نظر