کد خبر: ۱۰۱۶
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مهدیه شیری با 30مدال رنگارنگ، مقام اول آسیایی را در ورزش کاراته دارد

افتخاراتی که از آن خود کرده و به خانه برده، از 30مدال طلا، نقره و برنز گذشته است. دختر خوش‌سروزبان و خوش‌مشربی که صورت کوچک محصورشده‌اش در میان روسری به یازده‌ساله‌ها نمی‌ماند، اما می‌گوید 11بهار را دیده که 7سال آن با لباس سفید کاراته و حرکات ورزشی و نمایشی گذشته است. مهدیه شیری در چهارسالگی کاراته را آغاز کرده و از همان زمان تا امروز تمرین این ورزش را کنار نگذاشته است.

افتخاراتی که از آن خود کرده و به خانه برده، از 30مدال طلا، نقره و برنز گذشته است. دختر خوش‌سروزبان و خوش‌مشربی که صورت کوچک محصورشده‌اش در میان روسری به یازده‌ساله‌ها نمی‌ماند، اما می‌گوید 11بهار را دیده که 7سال آن با لباس سفید کاراته و حرکات ورزشی و نمایشی گذشته است.
مهدیه شیری در چهارسالگی کاراته را آغاز کرده و از همان زمان تا امروز تمرین این ورزش را کنار نگذاشته است. ورزشی رزمی که هیجان روزهای کودکی‌اش را بیشتر کرده و همان‌طور که در مسابقات کشوری و آسیایی درخشیده است، با تمرین این روزها که به‌علت شیوع کرونا در پارک می‌گذرد، برای المپیک برنامه دارد.

مهدیه تک‌فرزند خانه است. دخترکی مهربان که 11سال پیش در خیابان علیمردانی به دنیا آمد: در خانواده کوچک من کسی ورزشکار نبود، اما به‌دلیل اینکه هم‌بازی می‌خواستم و خواهر و برادری هم نداشتم، مادرم در چهارسالگی نامم را در باشگاه نوشت. همان زمان بین ورزش‌های رزمی و ژیمناستیک خودم کاراته را انتخاب کردم. خانم باقری که هنوز هم تمریناتم زیر نظر اوست، مثل مادرم مهربان بود و باعث شد من شیفته این ورزش بشوم و خودم را در آن ماندگار کنم.

در میانه تمرین با ما گفت‌وگو می‌کند و ثانیه‌به‌ثانیه حواسش به حرکت دست‌وپاهایش هست که به سمت بالا و پایین می‌روند و همچنین به بچه‌هایی که در اطراف او مشغول تمرین هستند: مثل همین دختر کوچولوها بودم که کاراته را شروع کردم و در همه این سال‌ها هم هرروز سر تمرین حاضر شده‌ام. البته همه این سال‌ها مادرم هرروز من را به باشگاه می‌برد و منتظرم می‌ماند تا تمرینم تمام شود و در روزهای کرونایی هم به درخواست مربی‌ام به پارک گلشور می‌آمدم و تمرین می‌کردم تا عقب نمانم.

در خانواده کوچک من کسی ورزشکار نبود، اما به‌دلیل اینکه هم‌بازی می‌خواستم و خواهر و برادری هم نداشتم، مادرم در چهارسالگی نامم را در باشگاه نوشت


مهدیه با همین سخت‌کوشی در یازده‌سالگی دارای 30مدال قهرمانی است. حکم‌هایی که نخستین آن‌ها به پنج‌سالگی‌اش برمی‌گردد با درخشش رنگ طلا که در مسابقات کاراته استان کسب کرد.
بعد از آن و در سال1396 صاحب 3مدال طلا و نقره و برنز در مسابقات استانی و کشوری در رشته‌های مبارزه و حرکات نمایشی شد. همین سال در مسابقات قهرمانی بانوان کشور در سبک جهانی وادوکای کاراته مقام اول را در بخش انفرادی و دومی را در بخش تیمی از آن خود کرد و سال1397 هم 2مدال طلا در کشور، باز هم در رشته‌های کاتا و کومیته کسب کرد و آن‌ها را هم به تعداد مدال‌های خود اضافه کرد و 2مقام سومی هم در مسابقه دیگری ویژه خردسالان کشور به دست آورد.

سال1398 در سومین دوره مسابقات استانی کاراته طلا گرفت و در تابستان همان سال هم در جام کشوری امام رضا(ع) در سکوی دوم ایستاد. البته او عنوان‌دار قهرمانی مسابقات زیاد دیگری هم هست که مهم‌ترین آن مقام اول آسیایی در مسابقات کاراته خردسالان سال1396 است. مهدیه در این مسابقات با شکست حریفانی از کشورهای مجارستان، ترکیه، عراق، افغانستان و ارمنستان در تهران موفق شد در سکوی اول بایستد.

او کسب همه این مدال‌ها را به داشتن مادری دل‌سوز و مربی‌های فداکار ربط می‌دهد و می‌گوید: مادرم چه در خانه و چه سر تمرین همیشه همراهم بوده و در این 7سال همه‌جا حتی برای مسابقات در شهرستان‌ها هزینه کرده و با من همراه شده است. خانم طاهره باقری و آقای کاظم محمدی هم برایم خیلی زحمت کشیده‌اند که حاصل آن درخشیدنم در مسابقات مختلف است.

مهدیه عاشق درس و مشق و مدرسه است. اتفاقا درس‌هایش هم در پایه ششم خوب است.می‌گوید : هم درس می‌خوانم هم بازی می‌کنم، اما از 2سال قبل هدفم رسیدن به مسابقات جهانی و المپیک است و برای آن زیاد تمرین می‌کنم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
0
0
مهدیه شیری همکلاسی من بود تا امسال ??
اتنا
| Iran (Islamic Republic of)
دوستمه
خیلی هم دوسش دارم ❤
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
0
0
مهدیه شیری هستم ممنونم از شما