کد خبر: ۱۰۲۵
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه شعبه نفت

پنجتن91 یکی از کوچه‌های عریض محله پنج‌تن آل‌عبا(التیمور) است. نقل است شعبه نفت در ابتدای این کوچه قرار داشته. صف‌های طولانی و بلند در زمستان‌ها خاطره‌ای است که قدیمی‌های ساکن محله دارند؛ اینکه با گالن و کوپن به دست در صف می‌ایستادند. علت دیگری که برای عریض‌بودن آن گفته می‌شود، این است که بیشتر معتمدان محله التیمور ساکن این کوچه بوده‌اند و خانه‌هایشان محل بررسی و رفع اختلافات بوده است.

پنجتن91 یکی از کوچه‌های عریض محله پنج‌تن آل‌عبا(التیمور) است. نقل است شعبه نفت در ابتدای کوچه قرار داشته. صف‌های طولانی و بلند در زمستان‌ها خاطره‌ای است که قدیمی‌های ساکن محله دارند؛ اینکه با گالن و کوپن به دست در صف می‌ایستادند. علت دیگری که برای عریض‌بودن آن گفته می‌شود، این است که بیشتر معتمدان محله التیمور ساکن این کوچه بوده‌اند و خانه‌هایشان محل بررسی و رفع اختلافات بوده است.

 

مرکز خدمات جامع سلامت یکی از مجموعه‌های شلوغ و پررفت‌وآمد کوچه است که هم شامل خدمات درمانی می‌شود و هم مراقبت از سالمندان و مادران باردار و... .

 

محصولات زمین علی‌محمد اسماعیلی در محله خریدار خوبی دارد. اسماعیلی از کودکی بین زمین‌های کشاورزی بزرگ شده است و هنوز هم با افتخار می‌گوید: «کشاورزم».

 

مرکز یادگیری نرجس که مجموعه‌ای برای کم‌سوادان و بی‌سوادن است، به‌تازگی در محل قدیم دبستان شهدای نیروی انتظامی مستقر شده است.

 

گفته می‌شود بخشی از دبستان پسرانه دولتی «عرش» که احداثش به سال1369 بازمی‌گردد، روی قبرستان قدیمی محله بنا شده است.

 

ارسال نظر