کد خبر: ۱۰۶۴
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

از جام رمضان تا سکوی لیگ کشوری

تیم فوتسال«ملی پوشان صبای نوین» گام به گام از لیگ‌های مختلف صعود کرد و امروز مدعی صعود در فصل آینده لیگ دسته2بزرگسالان کشور است. «مهدیار خورسندی» 19ساله کاپیتان این روزهای تیم است. او یکی از افرادی است که با هدایت بازیکنان در زمین نقش پررنگی در موفقیت‌های تیم داشته است.

سال92 جمعی از نوجوانان محله کوشش و دیگر نوجوانان ورزشکار محدوده بولوار فرودگاه در مسجد «آل محمد(ص)» تصمیم به تشکیل تیم فوتسال «ملی‌پوشان صبای نوین» برای حضور در مسابقات جام رمضان گرفتند. این تیم پس از جام رمضان همچنان به فعالیت خود ادامه داد و از دیگر محلات حاشیه شهر مانند طرق بازیکنانی به آن پیوستند.

این تیم گام به گام از لیگ‌های مختلف صعود کرد و امروز مدعی صعود در فصل آینده لیگ دسته2بزرگسالان کشور است. «مهدیار خورسندی» 19ساله کاپیتان این روزهای تیم است. او یکی از افرادی است که با هدایت بازیکنان در زمین نقش پررنگی در موفقیت‌های تیم داشته است.

سال92 تیم ملی‌پوشان صبای نوین از نوجوانان زیر 15سال تشکیل شد. بازیکنان و کادر فنی این تیم هر طور که بود هزینه سالن‌های مختلف ورزشی را پرداخت کردند تا بتوانند با تمرینات سخت آمادگی خود را برای حضور در مسابقات افزایش دهند. امروز 8سال از شکل‌گیری این تیم می‌گذرد و آن‌ها تبدیل به باشگاهی شدند که از رده‌های سنی نوباوه‌ تا بزرگسالان را تیم‌داری می‌کنند.

ما پول‌های خود را روی هم می‌گذاشتیم و برای تمرین به سالن‌های مختلف می‌رفتیم. بعد از مدتی تصمیم گرفتیم تیم خودمان را با خرید امتیاز لیگ دسته2 نوجوانان تشکیل دهیم

خورسندی و دوستانش سال‌ها با دست خالی توانستند افتخارات زیادی برای حاشیه شهر مشهد کسب کنند که بخشی از آن‌ها شامل عنوان دوم لیگ نوجوانان مشهد در سال92، قهرمانی لیگ دسته اول نوجوانان مشهد در سال94، مقام چهارمی نوجوانان و قهرمانی نوجوانان استان95، کسب عنوان قهرمانی بسیج نوجوانان استان در فصل 98، مقام چهارمی در لیگ جوانان دسته2 کشور و حضور در جمع 16تیم پایانی لیگ دسته2 بزرگسالان کشور در سال99 و عناوین مختلف در مسابقات جام‌های محلات، رمضان و ولایت بود.

 

از جام رمضان شهر تا لیگ‌های کشوری

خورسندی درباره چگونگی ورودش به دنیای فوتسال تعریف می‌کند: من از کودکی عاشق فوتبال و بازی با توپ بودم. همین دلیلی بود که خانواده وقتی فقط 6سال داشتم من را در یک مدرسه فوتبال به مدت 3سال ثبت‌نام کردند. در دوران تحصیل همیشه در تیم‌های فوتبال مدرسه بازی می‌کردم و عناوینی نیز در مسابقات ناحیه کسب کردیم تا اینکه اولین‌بار در 12سالگی با فوتسال آشنا شدم.

 سال92 من و گروهی از نوجوانان محله کوشش در مسجد «آل محمد(ص)» دورهم جمع شدیم و تصمیم به تشکیل یک تیم فوتسال برای بازی در جام رمضان گرفتیم. ما پول‌های خود را روی هم می‌گذاشتیم و برای تمرین به سالن‌های مختلف می‌رفتیم. بعد از این مسابقات تصمیم گرفتیم با کمک‌ علیرضا قاآنی خوشرو سرمربی تیم فعالیت خود را با خرید امتیاز لیگ دسته2 نوجوانان ادامه دهیم و به این ترتیب تیم ملی‌پوشان صبای نوین را شکل دادیم.

او درباره نقش خود در این تیم توضیح می‌دهد: «6سال اول در دروازه این تیم ایستادم تا اینکه از 2سال گذشته تصمیم به تغییر پست و ایستادن در رأس تیم گرفتم تا دروازه رقبای تیم را باز کنم. در سال نخست با همت و اراده خود موفق شدیم در رتبه دوم لیگ2 نوجوانان مشهد قرار بگیریم و از این لیگ به دسته یک نوجوانان راه پیدا کردیم. 

بعد از آن هم راه خود را ادامه دادیم تا اینکه امروز توانستیم با جوانان زیر 21سال در لیگ دسته2 بزرگسالان کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم. ما از مرحله اول لیگ دسته2 صعود کردیم اما در نهایت با رفتن تعدادی از بازیکن‌ها به خدمت سربازی نتوانستیم از پس حریفان مطرحی که بازیکنان درجه یک کشور را در اختیار داشتند عبور کنیم.»

ارسال نظر