کد خبر: ۱۵۳۰
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

رشد مهارت‌های اجتماعی

زینب پارساصفت16سال دارد و در کلاس یازدهم درس می‌خواند. او که همراه خانواده‌اش در بولوار نامجو ساکن است توانسته از دوران دبستان، عضو شوراهای دانش‌آموزی باشد و در حال حاضر یکی از نمایندگان استان و شهرمان در مجلس شوراهای دانش‌آموزی کشوری نیز هست. وی تاکنون توانسته 2بار در مسابقه‌ خوارزمی، در رشته‌های آزمایشگاه و ایده کسب و کار، مقام به‌دست بیاورد.

زینب پارساصفت16سال دارد و در کلاس یازدهم درس می‌خواند. او که همراه خانواده‌اش در بولوار نامجو ساکن است توانسته از دوران دبستان، عضو شوراهای دانش‌آموزی باشد و در حال حاضر یکی از نمایندگان استان و شهرمان در مجلس شوراهای دانش‌آموزی کشوری نیز هست.

 وی تاکنون توانسته 2بار در مسابقه‌ خوارزمی، در رشته‌های آزمایشگاه و ایده کسب و کار، مقام به‌دست بیاورد. زینب در کنار فعالیت‌های علمی‌اش، ورزش، قرائت قرآن و نقاشی را هم دنبال کرده و در این زمینه‌ها نیز مقام آورده است.

 

از اول تمرکزم روی درس بود

زینب از همان کلاس اول ابتدایی دختر درس‌خوانی بوده است. گواه این حرفمان هم کسب مقام اول تحصیلی در بین دانش‌آموزان ناحیه یک آموزش و پرورش است. 

او می‌گوید: «مراسم شایستگان برای انتخاب دانش‌آموز برتر ناحیه از نظر درسی هر ساله برگزار می‌شود. سال اول ابتدایی بودم که توانستم مقام اول را در ناحیه به‌دست بیاورم.»

 او در کنار درس خواندن به فعالیت‌های دیگری هم پرداخته است. از سال چهارم ابتدایی عضو شورای دانش‌آموزی شده و در حال حاضر نایب رئیس شورا در ناحیه3آموزش و پرورش و یکی از 10نماینده مشهد و استانمان در شورای دانش‌آموزی کشور است.

مراسم شایستگان برای انتخاب دانش‌آموز برتر ناحیه از نظر درسی هر ساله برگزار می‌شود. سال اول ابتدایی بودم که توانستم مقام اول را در ناحیه به‌دست بیاورم

 او در این زمینه توضیح می‌دهد: «نشست‌های ما براساس مشکل‌های روز دانش‌آموزان است. با آن‌ها ارتباط می‌گیریم و می‌پرسیم. سپس آن‌ها را در نشست دانش‌آموزی‌مان مطرح و به دنبال راه‌حل می‌رویم. به عنوان مثال سال گذشته دانش‌آموزان درباره درس خواندن مجازی یا نزم‌افزار شاد مشکل داشتند که آن‌ها را با مسئولان در میان گذاشتیم.»

آن‌ها در مجلس شورای دانش‌آموزی کشوری هم به همین طریق کار را پیش می‌برند. او توضیح می‌دهد: «در نشست‌های کشوری که به طور تقریبی 3روز طول می‌کشد، هر دانش‌آموز مشکلات شهر و استانش را بیان می‌کند. آنجا مشکلات بسیار متفاوت و کلان‌تر است، گاهی استانی با کمبود مدرسه و فضاهای آموزشی روبه‌روست.»

زینب از اینکه عضو مجلس شورای دانش‌آموزی است بسیار خوشحال است و آن را نمونه کوچک‌تر جامعه می‌داند و معتقد است مطالبه‌گری را باید از همین سن به دانش‌آموزان یاد داد.

 

موفقیت‌های قرآنی، درسی و ورزشی

زینب توانسته سال 96 -97زمانی که در کلاس هفتم درس می‌خوانده به همراه یکی دیگر از دانش‌آموزان در مسابقات خوارزمی در زمینه آزمایشگاه مقام دوم استان را به دست بیاورد. همچنین سال تحصیلی 97-98 در زمینه ایده‌های کسب‌وکار به همراه یکی دیگر از دانش‌آموزان رتبه اول را کسب کرده است.

این دختر نوجوان موفق در زمینه‌های هنری، ورزشی و قرآنی هم صاحب مقام‌ است. او در این زمینه توضیح می‌دهد: «سال چهارم و پنجم ابتدایی در نقاشی با گواش مقام اول ناحیه3 را به دست آوردم. همچنین در زمینه قرائت قرآن سال 98-99رتبه سوم کشوری در مسابقات نزاجا را کسب کردم.»

 زینب می‌خواهد در آینده رشته علوم آزمایشگاهی را دنبال کند و در کنارش نقاشی را ادامه بدهد. او به نوجوانان هم‌سن‌وسال خودش توصیه می‌کند: «تمرکزتان فقط روی درس نباشد به دنبال علاقه‌ها و استعدادتان بروید. این دو همراه با هم انسان‌ها را به موفقیت می‌رسانند.»

ارسال نظر