کد خبر: ۱۷۵۲
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

فضاها باید کاربردی باشد

ترنم میرشاهی دختر جوان محله بهشتی است که در زمینه عکاسی و معماری داخلی ذوق و سلیقه خاصی دارد. همین استعداد و ذوق ذاتی‌اش سبب شده است تا بتواند در زمینه معماری داخلی مقام کسب کند. این معمار جوان از همان دوران کودکی زنگ هنر را بیشتر از ریاضی دوست داشته است.

ترنم میرشاهی دختر جوان محله بهشتی است که در زمینه عکاسی و معماری داخلی ذوق و سلیقه خاصی دارد. همین استعداد و ذوق ذاتی‌اش سبب شده است تا بتواند در زمینه معماری داخلی مقام کسب کند.

 این معمار جوان از همان دوران کودکی زنگ هنر را بیشتر از ریاضی دوست داشته است. در سال‌های بعد که بزرگ‌تر شده، علاقه‌اش را به سمت معماری سوق داده و اکنون این رشته را برای ادامه تحصیلش در دانشگاه انتخاب کرده است. او سرشار از ایده‌های جدید برای بهبود معماری شهرمان است.

 

ابتدا دنبال عکاسی رفتم

ترنم دختر موفق متولد دهه80 و ساکن خیابان کوهسنگی است. او قبل از اینکه به‌طور جدی این رشته را دنبال کند، به سراغ عکاسی رفته است. خودش می‌گوید: از کلاس چهارم ابتدایی عکس‌گرفتن را با دوربین موبایلم شروع کردم و بعدها دوربین دیجیتال خریدم. اکنون هم به‌طور آماتور از طبیعت عکاسی می‌کنم. 

عکاسی را به‌دلیل اینکه دید هنری و متفاوتی به فرد می‌دهد، دوست دارم و از آن لذت می‌برم. سال هفتم بود که مسابقه‌ای در زمینه عکاسی زیارت برگزار شد. عکسی از زائران حرم رضوی گرفتم و به‌خاطر همین عکس توانستم در مسابقه‌ زیارت مقام دوم در سطح ناحیه3 آموزش‌وپرورش را به دست بیاورم.

 

بیشترین استفاده از فضاها

با آنکه عکاسی را دوست داشته، اما رشته تحصیلی دلخواهش برای ادامه تحصیل نبوده است. در این‌باره می‌گوید: دلم می‌خواست که از فضاها و امکاناتی که داریم، بیشترین استفاده را ببرم. برای اتاق خودم نظر می‌دادم.

ترنم در چهاردهمین جشنواره استانی مهارت‌های هنری شاخه کاردانش در گرایش معماری مقام سوم را به‌دست آورد

 با این حال نمی‌دانستم که این کارم به‌معنای طراحی‌کردن فضاهاست. آن‌قدر درباره علاقه‌ام تحقیق کردم تا سرانجام متوجه شدم با تحصیل در زمینه معماری داخلی می‌توانم به خواسته‌ام برسم.

او در چهاردهمین جشنواره استانی مهارت‌های هنری شاخه کاردانش در گرایش معماری که خرداد امسال برگزار شده، توانسته است مقام سوم را به‌دست بیاورد. این دختر جوان می‌گوید: این مسابقه به صورت مجازی برگزار شد. در طراحی تلاش کردم تا نشان دهم از فضاها چطور می‌توان بیشترین و کاربردی‌ترین استفاده را کرد.

 

تصوراتم را طراحی می‌کنم

او برایمان توضیح می‌دهد که در چندسال اخیر شهروندان بیشتر از گذشته تأکید به استفاده بهینه و کاربردی از فضاهای منزل یا محل کارشان دارند. از این‌رو رشته معماری داخلی شناخته شده ‌تر است. او می‌گوید: خیلی خوب است که معماری داخلی خانه‌ها شخصی‌سازی شود. یعنی اینکه تک‌تک اعضای خانه در چیدمان و دکوراسیون خانه نقش داشته باشند. بدین شکل همه اعضا نظرشان اعمال می‌شود.

او به نقاط قوت و ضعفش اشراف کامل دارد و در این مدت تلاش می‌کند تا آن‌ها را برطرف کند. میرشاهی می‌گوید: مهارتم در کارهای تجسمی خوب است و می‌توانم آنچه را تصور می‌کنم، به زیبایی طراحی کنم، اما می‌خواهم در زمینه علمی بنیه‌ام را تقویت کنم.

ارسال نظر