کد خبر: ۱۹۷۱
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

زینت‌بخش مجالس هیئت و مدرسه

محمدیزدان آفرین، قاری قرآن کریم می‌گوید: تمرینات را با سوره الرحمن آغاز کردیم و الان جزء 30ام هستیم. تمرین و تکرار زیاد، سرلوحه کار محمدیزدان است و هر روز بعدازظهر چند ساعت تمرین قرائت دارد. زمانی که می‌خواهد تمرین کند پدر و مادر و خواهرش نیز با او شروع به خواندن قرآن می‌کنند. مادرش می‌گوید: محمد استاد کوچک خانه است. اشتباهات ما را برطرف می‌کند و نکات لازم را به ما تذکر می‌دهد.

محمدیزدان آفرین، قاری قرآن کریم، در محله امامیه زندگی می‌کند. متولد1390 و کلاس پنجم است. از کلاس دوم در مسابقات ناحیه7 آموزش و پرورش، در بخش قرائت قرآن شرکت کرده است و توانسته هر سال در این مسابقات رتبه اول را در ناحیه7 و در پایه تحصیلی خود به دست آورد. او منتظر است تا زودتر به کلاس هشتم برسد و اجازه حضور در مسابقات استانی و کشوری را پیدا کند. حالا مدارس ناحیه7 برای قرائت قرآن در مراسم مختلف از او دعوت می‌کنند.

 

پایه تربیت قرآنی

از مادرش محمدیزدان درباره کشف استعداد پسرش در زمینه قرآنی سؤال می‌کنم که می‌گوید: خودم علاقه زیادی به قرائت قرآن دارم. زمانی که محمدیزدان را باردار بودم در طول روز و هنگام انجام کارها قرآن گوش می‌دادم و بعد از خواندن نماز هم شروع به خواندن قرآن می‌کردم. در این مدت 4بار قرآن را دوره کردم. از طریق یکی از دوستان خانوادگی متوجه شدیم صدای محمدیزدان برای قرائت مناسب است. این دوست، استاد سیدجواد سادات فاطمی را به ما معرفی کرد. از 6سالگی او را به کلاس‌های این استاد می‌بریم و الان به مرحله تجوید رسیده است.

 

تمرین با صدای استاد عبدالباسط

محمدیزدان صدای استاد عبدالباسط را دوست دارد و تمریناتش نیز بر اساس روش اوست. خودش می‌گوید: از همان روز اول که جلوی استاد فاطمی خواندم گفت صدای تیزی دارم. او استاد عبدالباسط را به من معرفی کرد و من براساس صدای او قرآن می‌خوانم. 

تمرینات را با سوره الرحمن آغاز کردیم و الان جزء 30ام هستیم. تمرین و تکرار زیاد، سرلوحه کار محمدیزدان است و هر روز بعدازظهر چند ساعت تمرین قرائت دارد. زمانی که می‌خواهد تمرین کند پدر و مادر و خواهرش نیز با او شروع به خواندن قرآن می‌کنند. مادرش می‌گوید: محمد استاد کوچک خانه است. اشتباهات ما را برطرف می‌کند و نکات لازم را به ما تذکر می‌دهد.

همراهی اعضای خانواده اشتیاق محمد را برای بهتر شدن بیشتر کرده است. محمد یزدان سوره تکویر را خیلی دوست دارد و می‌گوید: موضوع این سوره درباره روز قیامت و تغییر آسمان و زمین است. لحن این سوره و نحوه قرائت آن را خیلی دوست دارم. 

محمد یزدان سوره تکویر را خیلی دوست دارد و می‌گوید: موضوع این سوره درباره روز قیامت و تغییر آسمان و زمین است

مادرش از تأثیر قرآن بر زندگی پسرش می‌گوید: قرآن باعث شده است هیچ‌گاه کلام نادرستی از محمدیزدان نشنویم، بسیار تمیز و مرتب است و لباس‌هایش را خودش انتخاب می‌کند. معمولا پیراهن و شلوار می‌پوشد. بسیار مهربان و دلسوز است. همیشه قسمتی از غذای خود را برای پرندگان و گربه‌ها در حیاط می‌گذارد تا در شب‌های سرد بدون غذا نمانند.

 

قرائت قرآن در هیئت جانثاران حضرت ابوالفضل(ع)

محمدیزدان به مطالعه و ساخت‌وساز علاقه زیادی دارد. می‌گوید: بعد از تمرینات قرآن، وقتم را بیشتر برای مطالعه کتاب‌های علمی صرف می‌کنم. به ساخت‌وساز علاقه زیادی دارم و با لگو خانه‌های مختلف و متفاوت می‌سازم. دوست دارم در آینده مهندس عمران شوم. او به مهندسی مکانیک که حرفه پدرش است هم علاقه‌مند است. 

خیلی وقت‌ها به محل کار پدر می‌رود و به او در کارهایش کمک می‌کند. از این گذشته هر هفته با پدرش به هیئت جانثاران حضرت ابوالفضل(ع) در خیابان امام رضا(ع) می‌رود و در جلسات این هیئت قرآن می‌خواند. از آرزوهای محمدیزدان کسب مقام در مسابقات بین‌المللی قرائت است. می‌گوید: تمام تلاشم را می‌کنم تا به این هدف برسم.

ارسال نظر