کد خبر: ۳۱۱۳
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خالق «زندگی در حیات وحش»

زهرا اردیبهشت امسال در المپیاد رایانه مدارس کار و دانش استان خراسان رضوی رتبه نخست را به دست آورد. او عاشق رشته رایانه است و حالا در هجده‌سالگی توانایی برنامه‌نویسی رایانه، طراحی بازی‌های رایانه ای، هنرهای گرافیکی و عیب‌یابی ویندوز را دارد.

زهرا برزگر دانش‌آموز رشته رایانه هنرستان امیرعباسیان حسینی در منطقه آموزشی تبادکان است. او از اسفند دوسال پیش و با شیوع بیماری کرونا، یادگیری رایانه را آغاز می‌کند و به کمک مادرش در مدت کمتر از دو ماه نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی زیادی را می‌آموزد.

زهرا اردیبهشت امسال در المپیاد رایانه مدارس کار و دانش استان خراسان رضوی رتبه نخست را به دست آورد. او عاشق رشته رایانه است و حالا در هجده‌سالگی توانایی برنامه‌نویسی رایانه، طراحی بازی‌های رایانه ای، هنرهای گرافیکی و عیب‌یابی ویندوز را دارد.


کنکاش در فضای بی‌انتها

دانش‌آموز مستعد تبادکانی شیوع کرونا را فرصتی برای یادگیری مهارت‌های کامپیوتری دانسته و می‌گوید: جرقه اصلی برای ورودم به دنیای رایانه و فضای وب هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا بود. با توجه به اینکه علاقه بسیاری به فراگیری نکات جدید و کشف دنیا‌های ناشناخته و درس خواندن داشتم، باید از فضای مجازی کمک می‌گرفتم، برای همین از اسفند1398که مدارس تعطیل شدند، یادگیری رایانه را آغاز کردم و با کمک مادرم توانستم طی دو ماه به انواع نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی رایانه مسلط شوم.

زهرا در ادامه توضیح می‌دهد: بعد از فراگیری کار با رایانه بود که با دنیای اینترنت آشنا شدم، با جست‌وجو در این فضای بی‌انتها به پاسخ تمام سؤالاتم رسیدم و بسیاری از چیز‌ها را از همان‌جا یاد گرفتم، به‌طوری که بعد از مدتی بدون آموزش و کمک‌خواستن از دیگران، موفق به ساخت ایمیل و وبلاگ شخصی شدم و برنامه‌نویسی و کارهای گرافیکی را هم یاد گرفتم.


گیرافتادن در جزیره حیوانات وحشی!

ذوق و علاقه زهرا به دنیای رایانه فقط به برنامه‌نویسی و وبلاگ‌داری و کار با انواع و اقسام نرم‌افزار‌های تخصصی ختم نمی‌شود، او به‌تازگی در عرصه ساخت بازی‌های رایانه‌ای نیز ورود کرده است: نام بازی‌ای که ساخته‌ام «زندگی در حیات وحش» است، بازی برای رایانه و در ژانر اکشن طراحی شده‌ است. داستان از جایی آغاز می‌شود که شما به خاطر نمی‌آورید چگونه به جزیره‌ای دورافتاده آمده‌اید، جزیره‌ای که پر از حیوانات وحشی است و زنده‌ماندن در آن کار ساده‌ای نیست، ابتدا باید غذا پیدا کنید، تعدادی ابزار ابتدایی سر هم کنید و یک سرپناه برای خودتان بسازید.

زهرا می‌گوید: حدود هفت ماه طول کشید تا به‌طور کامل این بازی را بسازم و هدفم از ساخت آن خلق یک سرگرمی هدف‌دار توأم با هیجان برای هم‌سن و سال‌های خودم بود.

او در سال1401 در المپیاد رایانه مدارس کار و دانش استان خراسان رضوی رتبه نخست را کسب می‌کند. زهرا درباره رشته و شغل آینده‌اش به ما می‌گوید: در آینده قصد دارم تحصیل در رشته رایانه و هوش مصنوعی را دنبال کنم و شغلی که در آینده به آن خواهم پرداخت به احتمال زیاد برنامه‌نویسی رایانه است.

ارسال نظر