کد خبر: ۳۱۴۸
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

المپیادی شدن با طرح اسلیمی

الهه تاج پور، نوجوان موفق محله خاتم الأنبیا(ص)، توانسته در چهاردهمین المپیاد دانش آموزی فرش دست باف ایران1401، مقام سوم را به دست آورد.الهه 18سال دارد و فرزند چهارم و آخر خانواده و دانش آموز پایه دوازدهم رشته طراحی فرش است. می گوید: نقاشی و طراحی را دوست نداشتم. برخلاف من خواهرم عاشق نقاشی بود. او همیشه نقاشی های مدرسه ام را می کشید و لوح های افتخارش نصیب من می شد.

لوح ها و مدال هایی را که برای طراحی فرش، شطرنج و اخلاق دریافت کرده روی میز چیده است. روزهای سختی را در کودکی پشت سر گذاشته است. باوجود جدایی پدر و مادرش با اراده، تلاش و حمایت های بی دریغ مادر، مسیرش را پیدا کرده و امیدوار است در آینده یکی از طراحان مطرح فرش سنتی کشور شود. 

الهه تاج پور، نوجوان موفق محله خاتم الأنبیا(ص)، توانسته در چهاردهمین المپیاد دانش آموزی فرش دست باف ایران1401، مقام سوم را به دست آورد.


آرامش با طراحی

داستان زندگی الهه و ورودش به رشته طراحی فرش به داستان خواهر بزرگ ترش آزاده گره خورده است. هر دو خواهر به رشته تجربی علاقه داشتند ولی مسیر زندگی، آن ها را به سمت طراحی فرش می برد. الهه 18سال دارد و فرزند چهارم و آخر خانواده و دانش آموز پایه دوازدهم رشته طراحی فرش است. می گوید: نقاشی و طراحی را دوست نداشتم. برخلاف من خواهرم عاشق نقاشی بود. او همیشه نقاشی های مدرسه ام را می کشید و لوح های افتخارش نصیب من می شد.

خواهرم می خواست دوره دبیرستان علوم تجربی بخواند اما سال نهم به دلیل مشکلات خانوادگی نتوانست امتیاز لازم برای این رشته را کسب کند و مجبور شد وارد رشته کارودانش شود. کسب افتخارات آزاده در المپیادها و جشنواره های مختلف در رشته طراحی فرش، من را هم به این رشته علاقه مند کرد. البته سال نهم در همه رشته ها نمره الف گرفتم ولی دیر برای ثبت نام رفتم و اسمم را در رشته ریاضی و فیزیک نوشتند. 

یک هفته سر کلاس حاضر شدم ولی پشیمان شدم. به مادرم گفتم می خواهم به رشته کار و دانش بروم و رشته آزاده را دنبال کنم. به مرور به طراحی علاقه مند شدم. حالا این هنر باعث آرامشم می شود. زمانی که مشغول طراحی هستم گذر زمان را احساس نمی کنم.


کسب افتخار با حمایت های مادر

ورود الهه به این رشته مصادف می شود با شیوع کرونا و همه مسابقات و المپیادها تعطیل می شود. سال1400 با واکسیناسیون سراسری دوباره مسابقات استانی راه می افتند و الهه در مسابقات طراحی فرش استان که از سوی آموزش و پرورش برگزار می شود مقام اول را به دست می آورد. مقام های استانی راه الهه را به چهاردهمین المپیاد فرش دست باف ایران باز می کند. 

این المپیاد را وزارت صنعت و معدن و تجارت امسال در تهران و در اردوگاه امام خمینی(ره) با موضوع طرح های اسلیمی ختایی برگزار می کند. البته مسابقه با سه ماه تأخیر انجام می شود. این تأخیر در رسیدن الهه به کسب مقام اولی تأثیر دارد. 

بعد از همسرم، همه تلاشم را کردم تا بچه ها در درس و زندگی موفق باشند

می گوید: مسابقه قرار بود بهمن1400 برگزار شود ولی در اردیبهشت امسال برگزار شد و من فقط یک ماه مانده به مسابقه توانستم دوباره تمریناتم را شروع کنم و متأسفانه مقام سوم را به دست آوردم.

او قدردان زحمات مادرش در این سال هاست و می خواهد زودتر وارد بازار کار شود تا قدری زحمات او را جبران کند. مادرش فاطمه شجری می گوید: بعد از همسرم، همه تلاشم را کردم تا بچه ها در درس و زندگی موفق باشند. همیشه به آن ها می گویم روی خودشان حساب کنند و از خدا و امام رضا(ع) کمک بگیرند.

ارسال نظر