کد خبر: ۳۱۵۴
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه آیت‌الله بهجت7،معبری معروف به آیت‌الله شیرازی

کوچه هفتم خیابان آیت‌الله بهجت فاصله زیادی با بیت مرحوم آیت‌الله عبدالله شیرازی در نزدیکی چهارراه شهدا دارد، اما به نام آیت‌الله شیرازی معروف است. آن هم به این دلیل که از قدیم فرزند دوم ایشان یعنی محمد‌علی در این کوچه ساکن بود، در خانه‌ای که سال‌هاست به محل درس و بحث حوزوی‌ها، حسینیه امیر‌المؤمنین(ع) و همچنین کتابخانه عمومی رایگان با 12هزار جلد کتاب تبدیل شده‌است.

کوچه هفتم خیابان آیت‌الله بهجت فاصله زیادی با بیت مرحوم آیت‌الله عبدالله شیرازی در نزدیکی چهارراه شهدا دارد، اما به نام آیت‌الله شیرازی معروف است. آن هم به این دلیل که از قدیم فرزند دوم ایشان یعنی محمد‌علی در این کوچه ساکن بود، در خانه‌ای که سال‌هاست به محل درس و بحث حوزوی‌ها، حسینیه امیر‌المؤمنین(ع) و همچنین کتابخانه عمومی رایگان با 12هزار جلد کتاب تبدیل شده‌است. این خانه امروز محل رفت‌وآمد مشهدی‌ها و نیز محل مراجعه خیلی از زائران غیرایرانی است که نیاز یا مشکلی دارند.

این کوچه حسینیه‌های زیادی دارد که حسینیه معارف، بخارایی‌ها، سیدالنساء و خیرالنساء از جمله آن‌هاست.

 

در دهه1330 محمدتقی رئیسیان ساکن این کوچه شد. دو پسر او با نام جواد و جلیل در سال‌های1364 و 1366 شهید شدند و با پایان جنگ نامشان روی تابلو این معبر نشست.

 

حجت‌الاسلام طباطبایی‌شیرازی از ساکنان قدیمی این کوچه بود که روضه خانگی‌اش هرگز تعطیل نشد. همچنان با فوت او در سال1399 صبح‌های پنجشنبه روضه در خانه‌ او برپاست.
ارسال نظر