کد خبر: ۳۵۰۸
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خادم مسجد حجتی

علیرضا هنوز یک‌سال نداشت که با خانواده‌ در یکی از اتاق‌های مسجد‌ حجتی ساکن می‌شوند. حضور شبانه‌روزی در مسجد و حشر و نشر با مردمان مسجدی، کم‌کم سبب انس و الفت او با این‌گونه محافل می‌شود؛ «از آنجا که پدرم خاد‌م بود و پای ثابت برنامه‌ها و مراسم قرآن، من هم از همان کودکی در کنار پدر ‌بودم.

اولین‌بار وقتی برای تهیه گزارش به کوچه درمانگاه حجتی و مسجد محله سمزقند رفتم دیدمش. او در‌ کنار مربیگری قرآن برای کودکان و ‌نوجوانان ، چندین مقام منطقه‌ای و استانی در رشته‌های اذان و اقامه و مسابقات صحیفه‌ سجادیه دارد. از علیرضا خیری نوجوان چهارده‌ساله محله سمزقند می‌گوییم. علیرضا هنوز یک‌سال نداشت که با خانواده‌ در یکی از اتاق‌های مسجد‌ حجتی ساکن می‌شوند. 

حضور شبانه‌روزی در مسجد و حشر و نشر با مردمان مسجدی، کم‌کم سبب انس و الفت او با این‌گونه محافل می‌شود؛ «از آنجا که پدرم خاد‌م بود و پای ثابت برنامه‌ها و مراسم قرآن، من هم از همان کودکی در کنار پدر ‌بودم. یکی از این برنامه‌ها ‌جلسات قرآنی آقای داوودی بود. 

ایشان که خودشان از ساکنان قدیمی محله و مسجدی هستند با اینکه از اینجا رفته‌‌اند ‌به عشق بچه‌های محله و تربیت قرآنی آن‌ها‌ شنبه و سه‌شنبه‌‌ها برای بچه‌ها ‌ جلسه دارند. اخلاق خوش ایشان خیلی از بچه‌ها از جمله من را به فعالیت‌های قرآنی جذب‌ کرد.»او که در حال حاضر خودش جلسات قرآن را اداره می‌کند،‌ به‌تازگی به حفظ کتاب خدا نیز علاقه‌مند شده است و با حفظ 30صفحه از‌ قرآن پا در این راه گذاشته است.


شاگرد ممتاز قرآنی

علیرضا که از کودکی پای ثابت جلسات قرآنی مسجد حجتی است، بعد این همه سال آن‌قدر مسلط شده است که خودش به‌عنوان یکی از گردانندگان محافل قرآنی در مقام یک مربی در جلسات حضور پیدا کند. می‌گوید: «نخستین صفحه‌ای که شروع کردم به روخوانی آن ،صفحه110 قرآن به نیت نام حضرت علی(ع) بود. این روند و در ادامه فراگیری تجوید ادامه داشت تا کاملا به قرائت کلام خدا مسلط شدم. ‌تاکنون حدود 25نوآموز قرآن بین 5 تا 10سال را با کلام خدا آشنا کرده‌ام.»

حافظ کل قرآن شدن یکی از آرزوها و اهداف علیرضاست ؛به همین خاطر او به‌تازگی‌ این مسیر را پیش گرفته است

علیرضا دانش‌آموز سال دهم دبیرستان است که با معدل بالای 75/19یکی از برترین‌های مدرسه به‌شمار می‌رود، در کنار درس از دیگر فعالیت‌های فرهنگی ‌غافل نبوده است؛ «‌در طول دوران تحصیل‌ در مسابقات مدرسه شرکت می‌کردم. برتری در مسابقات اذان ناحیه،‌ رتبه سومی مسابقات صحیفه سجادیه ناحیه، برتری در مسابقات استانی رشته انشا و.. از افتخاراتی است که به دست آورده‌ام.»‌

نوجوان موفق مسجد‌حجتی از همین الان برای آینده شغلی خود برنامه‌هایی دارد و می‌گوید: «‌رشته تحصیلی‌ام ریاضی فیزیک است. با توجه به علاقه‌ام دوره‌‌های طراحی سایت و برنامه نویسی را به‌طور آنلاین گذراندم. مدتی هم هست که با قبول سفارشی‌ کار طراحی سایت را در منزل شروع کرده‌ام.»

‌خیری برای ادامه تحصیل رشته برنامه‌نویسی را انتخاب کرده است. او ‌معتقد است اگر نوجوانان به دنبال آنچه به آن علاقه دارند بروند، با پشتکار بیشتری درس و تحصیل را ادامه می‌دهند و بی‌تردید موفقیت گام برداشتن در ‌راستای خواسته و ‌باورهایی است که برای رسیدن به آن رؤیاها بافته‌اند.

حافظ کل قرآن شدن یکی از آرزوها و اهداف علیرضاست ؛به همین خاطر او به‌تازگی‌ این مسیر را پیش گرفته است؛ «‌یکی از دوستانم به نام محمدرضا غلامی‌حافظ کل قرآن است.

 در طول این مدت آشنایی بارها تصمیم گرفتم که حفظ قرآن را شروع کنم، اما خوب پیش نرفت، مدتی است که عزمم را جزم کرده‌ام برای ادامه حفظ قرآن و‌ تاکنون حدود 30صفحه از آیات‌الهی را حفظ کرده‌ام.»

 

 

ارسال نظر