کد خبر: ۳۷۸۰
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

خیابان سرافرازان 40، راسته ام‌دی‌اف‌کارها

محله سرافرازان در گذشته فقط یک خیابان بوده که به‌تدریج به‌شکل کنونی درآمده است. معبر سرافرازان40 از جمله معابر فرعی این محله است که از سال1379 دراختیار شهروندان قرار گرفته و با ساخت مجتمع‌های مسکونی بزرگ به بخشی از بافت شهری تبدیل شده‌است. بخش زیادی از ساکنان این معبر و سایر معابر محدوده سرافرازان را خانواده آزادگان، ایثارگران و جانبازان تشکیل داده‌اند که از بیست‌سال پیش در این محدوده ساکن هستند.

محله سرافرازان در گذشته فقط یک خیابان بوده که به‌تدریج به‌شکل کنونی درآمده است. معبر سرافرازان40 از جمله معابر فرعی این محله است که از سال1379 دراختیار شهروندان قرار گرفته و با ساخت مجتمع‌های مسکونی بزرگ به بخشی از بافت شهری تبدیل شده‌است.

 بخش زیادی از ساکنان این معبر و سایر معابر محدوده سرافرازان را خانواده آزادگان، ایثارگران و جانبازان تشکیل داده‌اند که از بیست‌سال پیش در این محدوده ساکن هستند. کاربری تجاری در این محدوده، کاربری شاخص است و راسته ام‌دی‌اف‌کارها در معبر سرافرازان40 از شهرت بسیاری برخوردار است. همچنین این معبر در روزهای پنجشنبه میزبان فروشندگان مشهدی از سراسر شهر است و پنجشنبه‌بازار سرافرازان را در دل خود جای داده است.

روزبازار محله سرافرازان روزهای پنجشنبه در خیابان سرافرازان40 برگزار می‌شود. در این روزبازار محلی همه چیز پیدا می‌شود، از شیرمرغ تا جان آدمیزاد. فردا صبح می‌توانید از این بازار رنگارنگ دیدن کنید.

 

دبستان حاج تقی احدیان سال 1399 در خیابان سرافرازان40 بنا شده است. دبستانی دخترانه و پسرانه که میزبان دانش‌آموزان در دوره اول و دوم ابتدایی است.

 

زمین ورزش روباز این معبر هر روز میزبان کودکان و نوجوانان ورزشکار است و در رشته‌های ورزشی فوتبال، بسکتبال، والیبال و هندبال خدمات می‌دهد.

 

بوستان محلی سرافرازان دراین معبر واقع شده است. بوستانی دوهکتاری که به امکاناتی همچون مسیرهای پیاده‌روی، پارک بازی کودکان و مسیرهای دوچرخه‌سواری مجهز شده است.

 

 

ارسال نظر