کد خبر: ۳۸۵۸
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

ورزش حرفه‌ای آدم منضبط می‌خواهد

با اینکه چهار سال است کاراته را شروع کرده و دو سال آن هم با شیوع کرونا هم‌زمان بوده است، اما در همین مدت توانسته مدال سوم مسابقات استانی و مقام دوم مسابقات کشوری نوجوانان را کسب کند. حمیدرضا سیستانی متولد1387 و ساکن محله الهیه است. از همان چهارسال پیش که کاراته را شروع می‌کند، برای کسب مقام مصمم بوده و برای رسیدن به هدفش تمرینات منظم و سختی را پشت سر گذاشته است.

با اینکه چهار سال است کاراته را شروع کرده و دو سال آن هم با شیوع کرونا هم‌زمان بوده  است، اما در همین مدت توانسته مدال سوم مسابقات استانی و مقام دوم مسابقات کشوری نوجوانان را کسب کند. حمیدرضا سیستانی متولد1387 و ساکن محله الهیه است. از همان چهارسال پیش که کاراته را شروع می‌کند، برای کسب مقام مصمم بوده و برای رسیدن به هدفش تمرینات منظم و سختی را پشت سر گذاشته است.


چرخش از فوتبال به کاراته

حمیدرضا دانش‌آموز کلاس نهم است. مثل بیشتر پسرهای هم‌سن و سالش ورزش را از هشت‌سالگی با فوتبال شروع می‌کند، اما دو سال بعد با تعریف یکی از دوستانش به‌سراغ ورزش رزمی و کاراته می‌رود. با اینکه عضو تیم فوتبال مدرسه بوده اما علاقه چندانی به این رشته نداشته است و به‌مرور جذب کاراته می‌شود. البته حمیدرضا پیش از این و از طریق پدر با کاراته آشنا شده بود. پدرش کاراته‌کار است و تا حدودی درباره این ورزش شناخت داشته است، با این حال قبل از ورود به این رشته درباره آن تحقیق می‌کند. 

او می‌گوید: در تحقیقاتم فهمیدم رشته سخت، اما انعطاف‌پذیری است و برای رسیدن به موفقیت باید سخت تلاش و تمرین کرد و پشتکار داشت. علاوه‌بر پدر، دایی‌ام هم کونگ‌فوکار است و پسرعمه‌ام کشتی می‌گیرد. همگی من را به ورزش‌کردن ترغیب می‌کردند و می‌خواستند که خودم با توجه به علاقه و استعدادم رشته‌ام را انتخاب کنم.


در آرزوی کسب افتخارات جهانی

در کاتا( هنرهای نمایشی) بهتر از کمیته(مبارزه) است، ولی دوست دارد در کمیته بهتر عمل کند و تمریناتش را روی آن متمرکز کرده است. 28آبان98 قبل از شیوع کرونا در مسابقات استانی در طرقبه شرکت می‌کند و مدال برنز می‌گیرد. شهریور امسال در مسابقات کشوری در یزد مقام دوم کاتا را به دست می‌آورد و در کمیته به حریف سرسخت خود می‌بازد و از دور مسابقات حذف می‌شود و همین باعث می‌شود تمریناتش را سخت‌تر دنبال کند. 

می‌خواهم در مسابقات بین‌المللی و جهانی شرکت کنم و بعد هم مربی شوم و سالن داشته باشم

نظم و انضباط برایش اهمیت زیادی دارد و همیشه خودش را به‌موقع به سالن تمرین می‌رساند. حمیدرضا می‌گوید: ورزش حرفه‌ای و کسب افتخارات کشوری و بین‌المللی آدم حرفه‌ای و منضبط می‌خواهد، کسی که بتواند در کنار سایر فعالیت‌های روزمره زندگی، ساعتی را برای تمرینات تخصصی بگذارد و هر روز آن‌ها را مرور کند. می‌خواهم در مسابقات بین‌المللی و جهانی شرکت کنم و بعد هم مربی شوم و سالن داشته باشم و برای رسیدن به این اهداف باید پشتکار داشته باشم.  

روزی سه‌ساعت تمرین می‌کنم. روزهای زوج در باشگاه و روزهای فرد در خانه تمرین می‌کنم. در کاراته دقت و سرعت، اهمیت زیادی دارد و باید ورزشکار بتواند در کسری از ثانیه حرکت حریف را بسنجد، عکس‌العمل نشان دهد و بعد هم ضربه خودش را وارد کند و همه این موارد نیاز به تمرین، تکرار و شرکت در رقابت‌های مختلف برای کسب تجربه بیشتر دارد.

علاوه بر ورزش، موسیقی هم کار می‌کند. به سازهای کوبه‌ای علاقه دارد و تمپو و ضرب می‌زند. از کلاس اول تمرین این سازها را شروع کرده و عمویش تدریس او را برعهده داشته است. موسیقی به آرامش بیشتر او کمک کرده و این آرامش، موجب بهتر ورزش‌کردن حمیدرضا شده است.

ارسال نظر