کد خبر: ۳۸۶۴
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

کوچه شهید اسدالله زاده6/1،کوچه درمانی و تجاری

کوچه شهید اسدالله زاده6/1یا مسعود‌غربی در منطقه‌یک و در محله سعدآباد واقع شده ‌است. خیابان مسعود‌غربی به معابری مهم مانند ابن‌سینا، اسدالله زاده و همچنین پاستور راه دارد. کوچه‌های یک سمت خیابان مسعود‌غربی به خیابان سناباد منتهی می‌شود. در انتهای کوچه به بوستان محلی کوچکی می‌رسیم که در حاشیه خیابان ابن‌سینا قرار دارد.

کوچه شهید اسدالله زاده6/1 یا مسعود‌غربی در منطقه‌یک و در محله سعدآباد واقع شده ‌است. خیابان مسعود‌غربی به معابری مهم مانند ابن‌سینا، اسدالله زاده و همچنین پاستور راه دارد. کوچه‌های یک سمت خیابان مسعود‌غربی به خیابان سناباد منتهی می‌شود. در انتهای کوچه به بوستان محلی کوچکی می‌رسیم که در حاشیه خیابان ابن‌سینا قرار دارد. این بوستان مسیر دسترسی عابران از سمت خیابان مسعود‌غربی به ابن‌سینا و خیابان‌های اطرافش است. وجود ساختمان‌های پزشکان و مراکز مشاوره، ساختمان خانه وکیل، همچنین مراکز خرید و تاکسی‌تلفنی اطراف بوستان، این قسمت از خیابان را به مرکزی درمانی‌تجاری تبدیل کرده است.

   دبیرستان شهید آیت‌‌الله مدنی در این کوچه در سال1377 بنا شد. این مدرسه در ابتدا ابوذر غفاری نام داشت و بعد از شهادت آیت‌الله مدنی به‌نام آن شهید نام‌گذاری می‌شود.

 

 دکتر علی اسدزاده از ساکنان قدیمی این کوچه است. او که چهل سال است ‌ساکن کوچه مسعودغربی است، در مرکز درمانی ابن‌سینا خدمت می‌کند.

 

 بوستان ابن‌سینا بوستان محلی انتهای کوچه بن‌بست مسعودغربی و بهترین مکان برای استراحت همراهان بیماران مراجعه‌کننده به مجتمع‌های پزشکی است.

 

نماهایی از آیات الهی زینت‌بخش سردر برخی خانه‌های کوچه است.

 

ارسال نظر