کد خبر: ۱۲۲۵
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

یادگیری قرآن از 2 سالگی

مادرم مربی قرآن است. از همان کودکی قرآن را با ترتیل برایم می‌خواند و من هم مانند او حفظ می‌کردم.از هر فرصتی برای آموزشم استفاده می‌کرد و من هر چه رشد می‌کردم علاقه‌ام به این حوزه بیشتر می‌شد. به این ترتیب از کلاس اول تاکنون در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی شرکت کرده‌ام و موفق به کسب رتبه‌های اول در ناحیه و استان شده‌ام.

رشدکردن در خانه‌ای معنوی که محفل جلسات قرآنی است و شنیدن زمزمه‌های کلام خدا از زبان مادر بی‌شک بر تربیت فرزندی مأنوس با قرآن بی‌تأثیر نیست. فضایی که افراد بسیاری را در مسیر دین پرورش می‌دهد. مانند حانیه شاطری، نوجوان محله کلاهدوز که قرآن را در تمام لحظات زندگی‌اش حس کرده و با کسب رتبه‌های برتر این راه پربرکت را با یاری خداوند ادامه می‌دهد.

 

یادگیری قرآن در جوار مادر

2ساله بوده که مادرش هنگام آموزش قرآن به پسرش متوجه می‌شود دختر کوچکش نیز می‌تواند حروف غٌنه‌دار را به زیبایی ادا کند و به استعداد فرزندش در این زمینه پی می‌برد. حانیه 2ساله حالا 15سال دارد. او می‌گوید: «مادرم مربی قرآن است. از همان کودکی قرآن را با ترتیل برایم می‌خواند و من هم مانند او حفظ می‌کردم.از هر فرصتی برای آموزشم استفاده می‌کرد و من هر چه رشد می‌کردم علاقه‌ام به این حوزه بیشتر می‌شد. به این ترتیب از کلاس اول تاکنون در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی شرکت کرده‌ام و موفق به کسب رتبه‌های اول در ناحیه و استان شده‌ام. در کنار حفظ قرآن مادر هم‌زمان با من سوره ضحی استاد عبدالباسط را به صورت تقلیدی کار می‌کرد. پیرو آن کلاس دوم در جشن مدرسه مقابل جمعیت 400، 500نفری توانستم قرآن تلاوت کنم. این موضوع با استقبال حاضران همراه شده و من را به ادامه کار تشویق کرد.

تقدیر استاد ملیحه اسحاق‌نژاد یکی از داوران برجسته کشور از من نیز هنگام تلاوت سوره ضحی در سال چهارم سبب شد صوت و لحن را به‌طور حرفه‌ای‌تر در محضر ایشان دنبال کنم

تقدیر استاد ملیحه اسحاق‌نژاد یکی از داوران برجسته کشور از من نیز هنگام تلاوت سوره ضحی در سال چهارم سبب شد صوت و لحن را به‌طور حرفه‌ای‌تر در محضر ایشان دنبال کنم. این جدیت کمک کرد سال هفتم رتبه اول کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در بخش صوت و لحن را به دست آورم.»

 

تدریس در کنار آموزش

درحال حاضر با 2گروه تواشیح مؤسسه حدیث و سرود هیئت نوجوانان‌ فاطمی رزمندگان اسلام همکاری دارد. فعالیت حانیه در زمینه والیبال و بدمینتون و کسب رتبه سوم مسابقات ورزشی دانش‌آموزی(بدمینتون) سبب شده که در گروه نوجوانان‌ فاطمی علاوه‌بر تدریس قرآن مسئولیت بخش ورزشی را عهده‌دار شود. 

کرونا بر مسابقات و آموزش‌های قرآن هم تأثیر منفی گذاشته است. نوجوان محله کلاهدوز که از سال هشتم تلاوت ترتیل را هم تجربه کرده و رتبه اول استان و سوم کشور را در این رشته، در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی کسب کرده است می‌گوید: «آموزش‌های مجازی نمی‌تواند جای آموزش‌های حضوری را بگیرد. مسابقات مجازی نیز مشکلات خاص خود را دارد و استرس آن بیشتر است.»

 

آرزو برای آینده

او تصمیم دارد در آینده مؤسسه‌ای قرآنی راه‌اندازی کند. انس با قرآن در تمام جوانب زندگی‌اش تأثیر گذاشته و آرامش را به او هدیه کرده است. به همین دلیل به هم‌سن و سالانش توصیه می‌کند که بخشی از زندگی خود را به قرآن اختصاص دهند تا از برکات آن بهره‌مند شوند.

ارسال نظر