کد خبر: ۱۳۹۰
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نوجوان هنرمند محله ثامن بعد از آموختن نقاشی به طراحی لباس رو آورد

زندگی او به 2بخش هنر نقاشی و طراحی دوخت تقسیم می‌شود. زهره سادات علوی برای هر کدام از آن‌ها برنامه و آرزوهای دور و درازی دارد. از 6سالگی ذوق هنری‌اش گل می‌کند و نقاشی می‌کشد. زهره در هنرستان خیامی درس می‌خواند و رشته طراحی دوخت را انتخاب کرده است. او ساکن محله ثامن و متولد 1384 است.

زندگی او به 2بخش هنر نقاشی و طراحی دوخت تقسیم می‌شود. زهره سادات علوی برای هر کدام از آن‌ها برنامه و آرزوهای دور و درازی دارد. از 6سالگی ذوق هنری‌اش گل می‌کند و نقاشی می‌کشد.

 او امروز مسیرش را در ادامه تحصیل در هنرستان دنبال می‌کند. زهره در هنرستان خیامی درس می‌خواند و رشته طراحی دوخت را انتخاب کرده است. او ساکن محله ثامن و متولد 1384 است. پدرش بناست و مادرش خانه‌دار اما در حمایت از او کم نگذاشته‌اند.

 

کار با مدادرنگی را خیلی دوست دارم

زهره به نقاشی علاقه زیادی دارد و با کمک‌ها و حمایت‌های پدرش توانسته این رشته را دنبال کند. استعداد و علاقه او به نقاشی به دوران کودکی برمی‌گردد. می‌گوید: «از 6سالگی نقاشی کشیدن را شروع کردم. پدر و مادرم متوجه علاقه من شدند و از همان موقع حمایتم می‌کنند.

12سال داشتم که طراحی با مداد را پیش خانم نظری یکی از معلمان مهد محله شروع کردم. 3ماه تابستان را پیش ایشان دوره دیدم. بعد از آن به کلاس‌های مرضیه صفدری در میدان دوم گلشهر کوچه کنار درمانگاه رفتم و سیاه قلم را از ایشان یاد گرفتم.»

زهره آثارش را به دیوار اتاق نصب کرده است. الان بیشتر روی چهره کار می‌کند و می‌خواهد طراحی چهره را حرفه‌ای دنبال کند. تا قبل از این سوژه آثار او بیشتر پرندگان و طبیعت بوده‌اند و چند ماهی است که روی چهره کار می‌کند. کارش با سیاه قلم معمولا 5روز زمان می‌برد. 

طرح‌هایی که انتخاب می‌کند بیشتر بر حسب علاقه است. او برای یادگیری بیشتر سراغ فضای مجازی هم رفته است و سعی می‌کند با استفاده از دنیای مجازی و تماشای تجارب دیگران کارهایش بهتر شود. زهره دوست دارد هنرمند سرشناسی باشد و باعث افتخار خانواده شود. دنیای رنگ‌ها برایش جذابیت دارد و کار با مدادرنگی را هم دوست دارد. این را می‌توان در آثارش دید. می‌گوید: «کار با مدادرنگی ظرافت می‌خواهد و همین برایم جذاب است.» تنها نکته هزینه زیاد نقاشی است.

می‌گوید: «یک مداد پلی کروم 60هزارتومان قیمت دارد. مدادرنگی‌های کلاسیک فابرکاست هم بیش از 500هزار تومان و مقواهای نقاشی هم 30هزار تومان است ولی پدرم حمایت و برایم تهیه می کند.» او دوست دارد به نمایشگاه و نگارخانه‌های مختلف برود و آثار نقاشی دیگر هنرمندان را ببیند.

برای رسیدن به خواسته‌هایم باید بیش از گذشته تمرین کنم و کتاب بخوانم و کارهای به‌روز را دنبال کنم

 

طراحی لباس، شغل آینده من است

زهره در هنرستان خیامی درس می‌خواند و رشته طراحی دوخت را انتخاب کرده است. دوست دارد این رشته را حرفه‌ای دنبال کند و خودش را برای ورود به یک دانشگاه هنری معتبر آماده ‌کند.
می گوید: «برای رسیدن به خواسته‌هایم باید بیش از گذشته تمرین کنم و کتاب بخوانم و کارهای به‌روز را دنبال کنم. در این مسیر پدر و مادرم همیشه همراهم بودند و حمایتم کردند.» آرزوی زهره کاملا مشخص است او می‌خواهد موفق شود. هم در طراحی و هم نقاشی. دوست دارد یک طراح بین‌المللی معروف شود و در نقاشی هم بدرخشد.

کلمات کلیدی
ارسال نظر