کد خبر: ۳۳۸۳
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

سومین بدمینتون‌باز کوچک

بدمینتون را از یک سالن ورزشی در خیابان سرلشکر خلبان شهید محمدی (رازی سابق) شروع کرده و بعد همراه پدر به سالن‌های کوثر و راستی رفته است. در هشت‌سالگی و در اولین مسابقه استانی‌اش در نیشابور شکست خورده و خیلی ناراحت می‌شود اما عزمش را جزم می‌کند و با تمرین در مسابقه استانی مشهد در رده سنی نونهالان مقام اول را به دست می‌آورد.کوروش علیزاده با تکینک‌های این ورزش آشنا و به آن‌ها مسلط است. می‌گوید: در بدمینتون بیشتر از قدرت، تکنیک مهم است. معمولا دورترین نقطه ممکنی را که می‌تواند حریف به آن برسد انتخاب می‌کنم تا او در پاسخ به زحمت بیفتد.

سرعت، تمرکز و شادابی معیارهایی است که کوروش علیزاده نوجوان محله ایثارگران را به بدمینتون، ورزش توپ و تور علاقه‌مند کرده است. ورزشی که پدربزرگ و پدرش هم انجام می‌دهند و حالا کوروش قصد دارد آن را حرفه‌ای دنبال کند. 

کسب مقام سوم در مسابقات استانی سال1401 در شهرستان نیشابور، کسب مقام اول استانی در مسابقات استعدادیابی بدمینتون در سال99 و کسب مقام دوم در مسابقات انتخابی بدمینتون منطقه‌ای در بجنورد سال99 بخشی از مقام‌های قهرمانی او هستند. این افتخارات باعث شده است تا هیئت بدمینتون استان خراسان رضوی از او برای حضور در تیم استان دعوت کند. حالا او انگیزه بیشتری برای ادامه راه و کسب مقام‌های جهانی دارد.


سرعت و تمرکز در ورزش بدمینتون

بلوز و شلوار ورزشی به تن دارد. راکت‌های بدمینتون و لوح‌های افتخارش را روی میز چیده است. متولد 1390 و کلاس ششم است. از شش سالگی بدمینتون را در حیاط خانه مادربزرگ و با پدرش شروع می‌کند، بعد هم همراه او به سالن می‌رود. 

خودش می‌گوید: «جنب و جوش زیاد دارم و نمی‌توانم یک جا بنشینم. برای همین این ورزش را انتخاب کردم. مدت کوتاهی فوتسال بازی کردم ولی دیدم بدمینتون ورزشی است که بیشتر به آن علاقه دارم و می‌توانم در آن به دنبال قهرمانی باشم، ورزش لذت‌بخشی که سرعت و دقت در آن حرف اول را می‌زند. در این بازی سرعت عمل، شروع و تمرکز بسیار مهم است. علاوه‌بر سرعت عمل باید حواست به حریف باشد و بدانی کجا ایستاده تا ضربه پاسخ را طوری بزنی که حریف برای جواب آن به زحمت بیفتد.»


آماده‌شدن برای مسابقات کشوری

بدمینتون را از یک سالن ورزشی در خیابان سرلشکر خلبان شهید محمدی (رازی سابق) شروع کرده و بعد همراه پدر به سالن‌های کوثر و راستی رفته است. در هشت‌سالگی و در اولین مسابقه استانی‌اش در نیشابور شکست خورده و خیلی ناراحت می‌شود اما عزمش را جزم می‌کند و با تمرین در مسابقه استانی مشهد در رده سنی نونهالان مقام اول را به دست می‌آورد.

مسابقات اول استرس زیادی داشتم ولی به‌مرور و با کسب تجربه توانستم به آنچه می‌خواستم دست پیدا کنم

کوروش با تکینک‌های این ورزش آشنا و به آن‌ها مسلط است. می‌گوید: «در بدمینتون بیشتر از قدرت، تکنیک مهم است. معمولا دورترین نقطه ممکنی را که می‌تواند حریف به آن برسد انتخاب می‌کنم تا او در پاسخ به زحمت بیفتد.»

هر روز بین دو تا پنج ساعت تمرین می‌کند. هدفش رسیدن به رنکینگ یک جهانی است. او مسابقات بدمینتون جهان را دنبال و تحلیل می‌کند تا باعث پیشرفتش شود. اهدافش را روی در کمد اتاقش چسبانده و نوشته است: «قهرمان کشور، جهان و المپیک. این را نوشته تا هر روز بخواند و روی آن تمرکز کند.»

سال99 در مسابقات انتخابی بدمینتون منطقه‌ای رده سنی زیر 11سال که در بجنورد برگزار می‌شود، مقام دوم را به دست می‌آورد. او اکنون زیر نظر هیئت استان به تمرین ادامه می‌دهد تا برای مسابقات کشوری که شهریور ماه در قم برگزار می‌شود، آمادگی لازم را کسب کند. حریف‌هایش تکنیکی هستند ولی استرس ندارد و فکر می‌کند می‌تواند بر حریف و زمین مسلط شود. می‌گوید: «مسابقات اول استرس زیادی داشتم ولی به‌مرور و با کسب تجربه توانستم به آنچه می‌خواستم دست پیدا کنم.»

ارسال نظر