کد خبر: ۴۸۴۶
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

دو مدال طلای کشوری بر گردن نوجوان کاراته‌کار محله ولیعصر

دلم می‌خواهد شب و روز مبارزه کنم. وقتی رفتم باشگاه و مبارزه بچه‌ها را دیدم، خیلی خوشحال شدم. از آن روز به بعد هر روز منتظر بودم که عصر شود و به باشگاه بیایم.

حسام رشید مبارز یازده‌ساله محله، ولیعصر (عج) است که در رشته کاراته فعالیت می‌کند؛ نوجوان بااستعداد و پرتلاشی که به‌واسطه پدر و مادر ورزشکارش به این رشته رزمی علاقه‌مند شد. حسام در هشت‌سالگی کاراته را آغاز کرد، ورزشی که هیجان روز‌های کودکی‌اش را بیشتر کرد.

او بعد از اینکه در مسابقات کشوری و استانی درخشید، این روز‌ها با سه ساعت تمرین در خانه و باشگاه، خودش را برای مسابقات انتخابی تیم ملی که دوماه آینده در تهران برگزار می‌شود، آماده می‌کند. او به ما می‌گوید: سقف آرزوهایم، حضور در مسابقات جهانی و ایستادن بر بام المپیک است این آرزو برای من که سه‌سال است با عشق کاراته زندگی می‌کنم، آرزوی محال و دور از دسترسی نیست.

 

پسری که عاشق مبارزه است

حسام پسر پرشر‌وشور و عضو کوچک‌تر خانواده است. پدرش، آقا محمد، وقتی این انرژی و استعداد را در فرزندش می‌بیند، تصمیم می‌گیرد او را به همراه دو خواهرش که آن‌ها هم از قهرمانان استانی کاراته هستند، به باشگاه بفرستد. همین می‌شود که حسام در هشت‌سالگی برای اولین‌بار پا به باشگاه کاراته می‌گذارد و از همان روز اول به ورزش رزمی علاقه‌مند می‌شود.

حریف تمرینی حسام در خانه، ساراست. خواهر کوچک‌ترش که هفت‌سال دارد، البته بعضی وقت‌ها با حدیثه، دیگر خواهرش، هم سرشاخ می‌شود که هفده‌ساله است و زورش به حسام می‌چربد. او همان‌طور‌که با سارا بازی می‌کند، به ما می‌گوید: مبارزه را خیلی دوست دارم. دلم می‌خواهد شب و روز مبارزه کنم. وقتی رفتم باشگاه و مبارزه بچه‌ها را دیدم، خیلی خوشحال شدم. از آن روز به بعد هر روز منتظر بودم که عصر شود و به باشگاه بیایم.


قهرمانی در انتخابی تیم ملی

حسام در یازده‌سالگی صاحب هشت‌مدال قهرمانی شده است؛ حکم‌هایی که نخستین آن‌ها به نه‌سالگی‌اش برمی‌گردد؛ او در سال‌های‌۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صاحب سه‌مدال طلا در مسابقات استانی کاراته شد و جواز حضور در مسابقات کشوری را به دست آورد. او سال گذشته دو بار در مسابقات کاراته کشوری نوجوانان که در تبریز و تهران برگزار شد، شرکت کرد و در بخش کومیته و کاتا مدال طلا را به دست آورد.

ورزشکار نوجوان محله، ولی عصر (عج) ادامه می‌دهد: سال گذشته در مسابقات انتخابی تیم ملی در گرگان هم حضور داشتم؛ در آن مسابقات ۱۲۰۰ ورزشکار از سرتاسر کشور حضور داشتند و من با تمرینات بسیار و کمک مربی‌ام اول شدم و جواز حضور در اردوی تیم ملی را کسب کردم.

حسام پسر سخت‌کوشی است. او حداقل روزی سه‌ساعت تمرین می‌کند و تا امروز هیچ‌وقت تمریناتش را متوقف نکرده است. دوره‌ای هم که باشگاه به‌دلیل شیوع کرونا تعطیل بوده، برنامه‌هایش را در خانه ادامه می‌داده است تا به قول خودش همیشه روی فرم بماند و از ورزش دور نباشد.

حسام درباره آرزویش به ما می‌گوید: آرزو دارم روزی در المپیک برای کشورم مدال به دست آورم. روزی هم به رفقا و بچه‌های محله‌مان که خیلی استعداد دارند، ولی توان پرداخت شهریه کلاس‌های رزمی را ندارند، رایگان کاراته می‌آموزم.

ارسال نظر