کد خبر: ۴۸۸۰
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

آلبوم پرافتخار دختر رزمی‌کار محله خواجه‌ربیع

خواهرم در باشگاه رزمی ثبت‌نام کرده بود، اما بعد مدتی از رفتن منصرف شد؛ با هم به توافق رسیدیم که من به جای او به کلاس بروم. از همان اول به نظرم رشته خیلی جذاب و شیرینی آمد و به‌همین‌دلیل مدام تمرین می‌کردم.

مهدیه هلال‌فریمان، ساکن محله خواجه‌ربیع، شانزده‌ساله است و مثل خیلی دیگر از ورزشکاران جذب هیجان ورزش‌های رزمی شده است. ووشو، رشته انتخابی مهدیه است؛ البته او عاشق رشته سانداست که ضربات مشت و لگد را شامل می‌شود.

می‌داند موفقیت اتفاقی نیست و تلاش می‌کند که در سال پیش رو عضو تیم ملی باشد. او که از سال‌۹۷ وارد رشته رزمی ووشو شده، همواره سعی کرده است برنده میدان باشد و تا‌حدودی به این نتیجه رسیده و حاصل آن، کسب مدال‌ها و مقام‌های متعدد استانی است.

 

انصراف خواهرم از باشگاه من را رزمی‌کار کرد

یک اتفاق باعث ورود او به دنیای رزمی و علاقه‌مندی‌اش به این رشته شده است. تعریف می‌کند: کلا خانواده‌ام اهل ورزش هستند و این موضوع خیلی در ورود من به دنیای ورزش تأثیر داشت. از کودکی روحیه‌ای جسور و مبارزه‌طلب داشتم. البته قبل از انتخاب این رشته ژیمناستیک کار می‌کردم. یک اتفاق، مسیر من را متفاوت کرد.

جریان از این قرار بود که خواهرم در باشگاه رزمی ثبت‌نام کرده بود، اما بعد مدتی از رفتن منصرف شد؛ با هم به توافق رسیدیم که من به جای او به کلاس بروم. از همان اول به نظرم رشته خیلی جذاب و شیرینی آمد و به‌همین‌دلیل مدام تمرین می‌کردم.

بعد از حدود دو هفته توانستم در اولین مسابقه ویژه نوجوانان که در قوچان برگزار می‌شد، شرکت کنم و بعد تصمیم گرفتم این رشته را حرفه‌ای‌تر ادامه بدهم.

 

به انتخاب‌شدن برای تیم ملی فکر می‌کنم‌

می‌داند که رسیدن به پیروزی برای او دور و سخت نیست. تجربه گذشته این را می‌گوید. تعریف می‌کند: سال گذشته به‌عنوان ورزشکار منتخب تیم استان در رشته ووشو ساندا به مسابقات کشوری راه پیدا کردم. در بازی اول همه افراد تیم باخته بودند و نوبت من رسیده بود. بااینکه چندان خودم را باور نداشتم، توانستم در وزن منفی‌۵۲ برنده شوم و این امتیاز بزرگی بود.

علاوه‌بر‌این در همین مسابقات با اینکه تجربه زیادی نداشتم، توانستم با نفر اول تیم ملی مبارزه کنم. به‌خاطر یک امتیاز عقب ماندم، اما خیلی به خودم امیدوار شدم. امسال عزمم را جزم کرده‌ام که جزو نفرات انتخابی تیم ملی باشم.

مهدیه از تأثیر‌گذاران زندگی‌اش تشکر می‌کند و می‌خواهد از آن‌ها قدر‌دانی کند. می‌گوید: بهترین پشتیبان من در زندگی خانواده‌ام هستند. آن‌ها همیشه به من برای رسیدن به اهدافم کمک می‌کنند.

استادم، خانم اکرم بهنام فیض‌آبادی، نیز با وجود اینکه خانه‌اش در گلبهار است و دوری از محل زندگی ما در خواجه‌ربیع، این راه را به خاطر ما می‌رود و می‌آید و بسیار زحمت می‌کشد و من سعی کرده‌ام همچنان ارشد کلاس‌هایش بمانم.

مقام اول مسابقات قهرمانی استان در بخش ساندا و همچنین ووشو قهرمانی استان در سال گذشته، از تازه‌ترین افتخارات اوست.

ارسال نظر