کد خبر: ۵۳۹۸
۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

یادگاری باباخان ایزدی در سرافرازان

کوچه سرافرازان ۵ بخشی از زمین‌های مرحوم باباخان ایزدی است که اوایل انقلاب ازسوی سازمان زمین‌شهری وقت خریداری و با قیمت‌های مناسب به خانواده‌های پرجمعیت واگذار شد.

کوچه سرافرازان ۵ بخشی از محله کوثر است که از یک سمت به خیابان کوثر جنوبی‌۱۴ و میدان شهیدمحمد اسدی می‌رسد. در این کوچه وفور کاربری‌های تجاری، آموزشی، مذهبی و فرهنگی، فضای سبز و درمانی دیده می‌شود و دومرکز تجاری محله، یک درمانگاه، دوبوستان و سه‌مدرسه فعالیت دارند.

به‌همین‌دلیل معبر سرافرازان ۵ از محوری‌ترین و پررفت‌وآمدترین کوچه‌های محله کوثر محسوب می‌شود و می‌توان از آن به‌عنوان یک مرکز محله پروپیمان یاد کرد.

به گفته اهالی قدیمی این محدوده بخشی از زمین‌های مرحوم باباخان ایزدی است که اوایل انقلاب ازسوی سازمان زمین‌شهری وقت خریداری و با قیمت‌های مناسب به خانواده‌های پرجمعیت واگذار شد.

یادگاری باباخان ایزدی

مسجد صاحب‌الزمان (عج) که سال ۱۳۶۲ ساخته شد، علاوه‌بر خیریه و پایگاه بسیج خواهران و برادران، مرکز همیاری شورای حل اختلاف است و تنها مسجد در محدوده کوثر جنوبی محسوب می‌شود.

 

یادگاری باباخان ایزدی

بوستان نیلوفر در ابتدای خیابان سرافرازان‌۵ واقع شده است؛ بوستانی سرسبز و نیم‌هکتاری که از پارک بازی کودکان تا تجهیزات ورزشی و نشیمن و روشنایی مناسب را در خود جای داده است. بوستان آبگینه دیگر فضای سبز این معبر است.

یادگاری باباخان ایزدی

دبستان دخترانه شاهد تحقیقی میزبان پانصددانش‌آموز خانواده شهید است و به‌همراه دبیرستان دخترانه حضرت‌زینب (س) و دبستان دخترانه حافظه سلیمانشاهی، سه‌مرکز آموزشی این معبر است و سال ساخت آن‌ها به اوایل دهه‌۷۰ برمی‌گردد.

یادگاری باباخان ایزدی

مجتمع پزشکی صادقیه تنها مرکز درمانی خیابان کوثر جنوبی است. مرکز گفتاردرمانی، حضور پزشک عمومی و متخصص، واکسیناسیون و غربالگری سلامت کودکان از‌جمله خدمات این مرکز است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر