کد خبر: ۵۴۸۹
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

کوچه بنیاد دکتر خطیب

بیمارستان و بنیاد خیریه دکتر خطیب در کوچه دلاوران ۶۳ قرار دارد و به همین خاطر این کوچه میان مردم به نام دکتر خطیب معروف است.

دلاوران ۶۳ معبری عریض و پهن است که به نام «برادران شهید خسروی» نام‌گذاری شده است و در محله سرافرازان قرار دارد. این معبر انتهای بولوار دلاوران را به انتهای بولوار سرافرازان متصل می‌کند؛ همچنین از فرعی‌های خسروی ۴ (خیابان رادان) و خسروی‌۶ (خیابان آرمان) به بولوار نماز راه دارد.

در معبر دلاوران‌۶۳ انواع کاربری‌های خدماتی وجود دارد، از کاربری درمانی و فضای سبز تا کاربری تجاری و آموزشی. این بخش از منطقه ۹ قدمت چندانی ندارد و سابقه سکونت در آن به اواخر دهه‌۸۰ برمی‌گردد؛ با‌این‌حال ساخت‌و‌ساز در این محدوده سرعت زیادی دارد و درنتیجه آن، جمعیت اینجا نیز رو به افزایش است.

کوچه بنیاد دکتر خطیب

بیمارستان و بنیاد خیریه دکتر خطیب در این معبر قرار دارد. این بیمارستان که سال‌۱۳۸۲ ساخته شد، نخستین مرکز درمانی کشور است که از بیماران درمان‌ناپذیر نگهداری و به آنان خدمات مختلف پزشکی، روان‌شناسی و... ارائه می‌کند.

کوچه بنیاد دکتر خطیب

بوستان دوهزار‌و‌پانصد‌مترمربعی «بهار» کوچک، اما سرسبز و دل‌نشین است و برای حال خوب اهالی بنا شده است؛ هم پارک بازی کودکان دارد، هم نشیمن و هم تجهیزات ورزشی و بدن‌سازی.

کوچه بنیاد دکتر خطیب

دبستان خیرساز دخترانه دکتر مسعود مسترشدی سال ۸۵ بنا شده است. این مرکز آموزشی، پذیرای دانش‌آموزان دختر دوره اول و دوم ابتدایی محدوده انتهای سرافرازان و دلاوران است.

کوچه بنیاد دکتر خطیب

زمین‌های خاکی رهاشده که با زباله و ضایعات و نخاله و سگ‌های ولگرد و سالک و... همراه است، در این معبر به چشم می‌خورد و اهالی از وجودشان گلایه دارند.

ارسال نظر