کد خبر: ۵۷۱۴
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

کوچه دکتر رامیار در «باهنر»

کوچه باهنر ۴ را به نام دکتر محمود رامیار می‌شناسند؛ قرآن‌پژوه، مترجم و استاد دانشگاه فردوسی مشهد که سال ۱۳۶۳ چشم از جهان فروبست.

کوچه باهنر ۴ را به نام دکتر محمود رامیار می‌شناسند؛ قرآن‌پژوه، مترجم و استاد دانشگاه فردوسی مشهد که سال ۱۳۶۳ چشم از جهان فروبست. در این کوچه به‌خاطر نزدیک بودن به بیمارستان فارابی، انواع مراکز جراحی و کلینیک‌های پزشکی قرار گرفته است که بخشی از مراجعه‌کنندگان آن‌ها را گردشگران سلامت تشکیل می‌دهند. از مراکز درمان ناباروری و جراحی زیبایی تا دندان‌پزشکی و... در این معبر دیده می‌شود.

این خیابان که در محله کوثر قرار دارد، از سمت دیگر به کوثر شمالی ۸ می‌رسد. این محدوده تا سال ۱۳۶۵ جزو شهر به شمار نمی‌آمد و بعد از آن به‌تدریج وارد بافت شهری شد. وجود دانشگاه فردوسی در حوالی این معبر و سکونت دانشگاهیان یکی از دلایل افزایش جمعیت این کوچه به شمار می‌آید.

کوچه دکتر رامیار در «باهنر»

مسجد و حسینیه ثارالله(ع) یکی از پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی محله کوثر است. این مسجد که نمای آن درحال مرمت است، کلاس‌های اوقات فراغت متنوعی برای دانش‌آموزان محله فراهم کرده است.

کوچه دکتر رامیار در «باهنر»

دبیرستان شهید قویدل و دبستان شهید‌مغفرتی از‌جمله بنا‌های هویتی این معبر است. اولی در سال‌۵۷ بنا شده است و آن یکی در سال‌۶۱ و هردو از قدیمی‌ترین بنا‌های آموزشی محله به حساب می‌آیند.
دبستان جابربن‌حیان و دبیرستان شهید‌شریعتمدار نیز از دیگر بنا‌های آموزشی این معبرند.

کوچه دکتر رامیار در «باهنر»

بوستان پرنیان از ابتدا تا انتهای معبر باهنر‌۴ امتداد دارد؛ بوستانی که از تجهیزات ورزشی، پارک بازی کودک و نشیمنگاه‌های مناسب برخوردار است و برای بیمارانی که از معطلی بیش از حد در مطب پزشکان به ستوه آمده‌اند، یک نعمت محسوب می‌شود.

کوچه دکتر رامیار در «باهنر»

کتابخانه ثارالله (ع) با ده‌ها هزار عنوان کتاب در‌کنار مسجد قرار گرفته است. از‌جمله امکانات این کتابخانه، بخش کتاب کودک و نوجوان است که در فضایی به وسعت پنجاه‌مترمربع با ۵ هزار عنوان کتاب، سال‌۱۳۹۵ افتتاح شد.

ارسال نظر