کد خبر: ۵۸۲۲
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

نقالی آنیتا در شبکه خراسان و جام جم

یک روز که برای نقالی آنیتا در شبکه استانی خراسان به آرامگاه فردوسی رفته بودیم، کارگردانی از شبکه سراسری جام‌جم هم برای پخش یک برنامه زنده آنجا بود.

دو‌سه‌سال پیش بود که متوجه شدند آنیتا استعداد خوبی در حفظ‌ کردن دارد. درست همان زمانی‌که خواهر بزرگ‌ترش شعر‌های کتابش را حفظ می‌کرد تا در کلاس‌های مجازی دوران کرونا برای معلمش بفرستد، آنیتا، دنبال او راه می‌رفت و همان اشعار طولانی کتاب ششم را زیر لب مرور می‌کرد و فردایش همان اشعار را مثل بلبل از بر می‌خواند.

 

حافظ جزء سی

آنیتا رضادوست در خیابان گلریز و محله خاتم‌الانبیا (ص) سکونت دارد و امسال پایه اول ابتدایی را در مدرسه طوبی رفعت تمام کرده است. او مقام دوم نقالی در ناحیه را کسب کرده است و نقالی را به خیلی از هم‌سن‌و‌سال‌هایش در مدرسه هم آموزش می‌دهد.

علاوه‌براین حافظ جزء سی قرآن است و می‌خواهد روزی با کمک معلم و استادانش حافظ کل قرآن شود. آنیتا تاکنون برای شبکه خراسان و شبکه سراسری جام‌جم نیز برنامه زنده نقالی اجرا کرده است و این نشان از تسلط این دختر هفت‌ساله در این هنر دارد.

 

نقالی در مراسم پخش زنده

یکی از خاطرات قشنگ آنیتا که در ذهنش از نقالی نقش بسته، همان روزی است که در‌آرامگاه فردوسی با کارگردانی از شبکه سراسری جام‌جم روبه‌رو شد. مادرش، عاطفه شمس، می‌گوید: یک روز که برای نقالی آنیتا در برنامه پلاک ۷۵ شبکه استانی خراسان به آرامگاه فردوسی رفته بودیم، کارگردانی از شبکه سراسری جام‌جم هم برای پخش یک برنامه زنده آنجا بود.

ما برای اجرا در شبکه خراسان رفته بودیم، اما او که اجرای آنیتا را دید، همان‌جا از او خواست که برای اجرای مستقیم در آن شبکه هم مقابل دوربین بنشیند. آنیتا بدون هیچ ترسی اجرا کرد و همه بسیار تحسینش کردند.

 

فعال در مدرسه

خودش ادامه رشته کلام مادر را در دست می‌گیرد و درباره ترس و دلهره نداشتنش حتی برای برنامه زنده جام جم می‌گوید: مربی‌ام، خانم کرشمه‌کلاته، بسیار برای موفقیت من در نقالی زحمت کشیدند، آن قدر‌که وقتی چوب نقالی را در دستم می‌گیرم، تمام خجالتم می‌ریزد.

آنیتا قدردان زحمت‌های مادرش است که برای او هم مادری می‌کند و هم معلم قرآن است. او همچنین دوره‌های ورزش ژیمناستیک را هم زیرنظر خواهرش سپری می‌کند تا در ورزش هم برای خودش جایگاهی داشته باشد.

علاوه‌بر همه این‌ها او درسش را هم خوب می‌خواند و آرزو دارد روزی پزشک حاذقی شود. می‌گوید: رشته پزشکی را خیلی دوست دارم و می‌خواهم روزی جراح قلب شوم. عاشق این هستم که به بیماران کمک کنم و جان آدم‌ها را نجات دهم.

دختر نقال محله خاتم‌الانبیا (ص) علاوه‌بر همه این‌ها در آموزش‌و‌پرورش هم فعال است و رابط روابط عمومی ناحیه‌۷ با دانش‌آموزان محسوب می‌شود. آرزویش این است که روزی به بچه‌های حاشیه شهر نقالی یاد دهد.

ارسال نظر