کد خبر: ۶۱۵۰
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

طراح نوجوان محله پنجتن در کشور دوم شد

زهرا حسن‌زاده می‌گوید: موضوع نقاشی‌ام این بود که وقتی نوجوان تکلیفش با خودش مشخص نیست و نمی‌داند چه می‌خواهد و بین افراد مختلفی احاطه می‌شود، در‌معرض آسیب قرار می‌گیرد.

نگاه او به طبیعت و دنیای اطراف با دیگران متفاوت است. از همان دوران کودکی وقتی از ترکیب رنگ‌ها روی کاغذ به نتیجه‌ای تازه و نو می‌رسید، لذت می‌برد و این علاقه روز‌به‌روز بیشتر می‌شد. اطرافیان که متوجه این موضوع و استعداد او در نقاشی شده بودند، تشویقش می‌کردند. به‌همین‌دلیل برای ادامه تحصیل در هنرستان فاطمه‌الزهرا (س)، رشته طراحی را انتخاب کرد.

زهرا حسن‌زاده، نوجوان اهل ذوق محله پنج‌تن، با کسب رتبه دوم کشوری در جشنواره دانش‌آموزی «نوجوان سالم» که امسال برگزار شد، انگیزه بیشتری برای ادامه‌دادن این مسیر پیدا کرد.

شرکت در جشنواره‌ای متفاوت

درون‌گرایی زهرا از همان کودکی باعث شده بود گوشه‌ای را برای کشیدن نقاشی انتخاب کند و با مداد‌رنگی‌هایش مشغول باشد. می‌گوید: تنهایی را بیشتر دوست داشتم تا اینکه در جمع باشم و معمولا خودم را با نقاشی مشغول می‌کردم. البته استعدادش را هم داشتم. هر‌موقع طرحی می‌کشیدم، دیگران تشویقم می‌کردند، به‌خصوص برادرم که خودش هم اهل هنر است، با تحسین، کارهایم را نگاه می‌کرد و می‌گفت باید آن را ادامه دهم.

زهرا حسن‌زاده از کلاس هفتم با تشویق یکی از معلم‌هایش در مسابقات هنری که در مدرسه برگزار می‌شد، شرکت کرد و رتبه آورد و این موضوع مشتاقش کرد تا دیگر رقابت‌ها را از دست ندهد.

بین مقام‌های مختلفی که به دست آورده است، کسب رتبه کشوری دل‌چسبی خاصی دارد و امید دارد این رتبه تکرار شود؛ تعریف می‌کند: این جشنواره امسال با موضوع آسیب‌های اجتماعی که یک نوجوان را تهدید می‌کند، برگزار شد و من هم در بخش نقاشی شرکت کردم. طرح من درباره تأثیر‌پذیری نوجوان از محیط و اطرافیان بود که باید آن را تصویر‌سازی می‌کردم.

موضوع نقاشی‌ام این بود که وقتی نوجوان تکلیفش با خودش مشخص نیست و نمی‌داند چه می‌خواهد و بین افراد مختلفی احاطه می‌شود، در‌معرض آسیب قرار می‌گیرد؛ این نوجوان را با رنگ سیاه کشیدم، درحالی‌که آدم‌های پیرامونش رنگ‌های مختلفی داشتند. به نظرم طرح قشنگی شد و خوشبختانه رتبه هم آورد.

 

کسب رتبه دوم دانش‌آموزی کشور تنها با خلق یک اثر

 

از همین حالا پیشنهاد کاری دارم

زهرا حسن‌زاده طراحی و انیمیشن‌سازی را دوست دارد و از نگاه خلاقانه هنرمندان این رشته‌ها لذت می‌برد. تابستان امسال با شرکت در کلاس‌های انیمیشن‌سازی سعی کرده است در‌کنار رشته طراحی، ساخت انیمیشن را هم یاد بگیرد تا در آینده و دانشگاه، این رشته را ادامه دهد. می‌گوید: هنر در هر زمینه‌ای که باشد، جذاب است و آدم را از یکنواختی درمی‌آورد.

زهرا بر‌خلاف تصور خیلی‌ها، آینده بچه‌های هنرستان را روشن می‌بیند؛ تعریف می‌کند: درست است که رشته‌هایی مثل طراحی و انیمیشن و‌... پرخرج است، اما خود من هنوز که وارد دانشگاه نشده‌ام، پیشنهاد‌های کاری بسیاری دارم و همین نشان می‌دهد که اگر کسی علاقه‌اش را دنبال و در آن زمینه مهارت پیدا کند، بیکار نخواهد ماند و مطمئنم برای من نیز همین‌طور است.

می‌داند زندگی پر از شیرینی و تلخی است و او همیشه پیروز نیست و نباید نا‌امید شود؛ تعریف می‌کند: بیشتر اوقات که در فضای مجازی آثار دیگران را دنبال می‌کنم و می‌بینم، متوجه می‌شوم چقدر باید تمرین کنم تا به آن درجه برسم و کار‌های من هنوز آن کیفیت و مطلوبیت را ندارد، اما ناامید نمی‌شوم و می‌دانم با تلاش و ممارست همه‌چیز درست می‌شود.

ارسال نظر