کد خبر: ۶۲۰۹
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

نقاشی بهار باهران در راه ژاپن

نقاشی بهار باهران جواز حضور در سی‌ویکمین دوره مسابقات جهانی نقاشی کودک ژاپن را پیدا کرده و از‌طریق پست برای داوران این مسابقه جهانی ارسال شده است.

خلاقیت و نوآوری اولین شاخصه‌ای است که می‌توان در نقاشی‌های بهار باهران مشاهده کرد. آثار بهار هیچ‌کدامشان کپی کار هنرمند دیگری نیست. طبیعت برای او منبع بی‌پایان این الهام‌بخشی و خلاقیت بوده است.


تمرکز بر نقاشی طبیعت

ده‌ساله و ساکن محله راهنمایی است. او نقاشی را از هفت‌سالگی با مربیگری استاد آذر حسینی شروع کرد. بهار باهران می‌گوید: استادم هیچ‌گاه سبک یا نوع خاصی از نقاشی را به شاگردانش آموزش نمی‌دهد و ما در کشیدن نقاشی برپایه خلاقیت و ایده‌پردازی ذهنی خود عمل می‌کنیم و آزاد هستیم. بر‌اساس همین روش، پس‌از اینکه مقدمات و اصول نقاشی را آموختم، ایده‌هایی را که به ذهنم می‌رسید، روی کاغذ می‌آوردم.

او ادامه می‌دهد: با اینکه در برخی نقاشی‌ها اصول رنگ‌آمیزی و طراحی غیرواقعی و عجیب‌و‌غریب به نظر می‌رسید، چون اصل ایده از خودم بود، مورد‌تشویق مربی قرار می‌گرفتم.

طبیعت همیشه الهام‌بخش بهار در نقاشی بوده است. به‌تدریج همه تمرکزش را بر نقاشی از طبیعت گذاشت و حتی روز‌هایی که به‌همراه خانواده به بیرون از شهر و مناطق ییلاقی می‌رفت، با قلم و کاغذی که به‌همراه داشت، درخت، کوه و رودخانه می‌کشید. البته در نوع کشیدن و حتی رنگ‌آمیزی، بیشتر از تخیلات ذهنی خودش استفاده می‌کرد.

ممکن بود رنگ رودخانه را طلایی یا سبز بکشد. بعد‌ها که مهارت بیشتری پیدا کرد، از ترکیب تصاویری که در ذهنش بود طرح‌هایی نو و جدید ابداع می‌کرد و روی کاغذ می‌آورد. به خاطر این خلاقیت و نوآوری در نقاشی همیشه مورد‌تشویق استادش قرار می‌گرفت.

بهار به توصیه معلم نقاشی مدرسه هرسال در مسابقات شرکت و مقام اول مدرسه را کسب می‌کرد؛ «تعدادی از نقاشی‌هایم را نیز برای جشنواره نقاشی کودک فرستادم. تاکنون در چند گالری نقاشی که در آموزشگاه نقاشی آذرنو برگزار شده است، حضور داشته‌ام.»

او می‌گوید: وقتی می‌بینی چند تابلو ازکارهایت درکنار نقاشی‌های استادان بزرگ و معروف قرار گرفته است و آن‌ها درباره نقاشی تو صحبت می‌کنند و نظر می‌دهند، حس خیلی خوبی دارد. من حتی تعدادی از نقاشی‌هایم را در همین گالری‌های نقاشی به فروش رسانده‌ام.

نقاشی‌هایی هم برای تشکر از خانواده کشیده و در مناسبت‌های خاص به پدر و مادر و پدربزرگ و مادر‌بزرگم هدیه کرده‌ام. پدر، مادر و مربی‌ام با فراهم‌کردن شرایط و تهیه لوازم و ابزار نقاشی، راه را برای حضورم در عرصه نقاشی فراهم کرده‌اند.


نماینده مسابقات نقاشی ژاپن

بهار باهران به جز درخشش و رتبه ممتاز در مسابقات نقاشی مدرسه، جزو شاگردان ممتاز آموزشگاه نقاشی است. او می‌گوید: هرسال مسئول آموزشگاه، تصویر نفرات برتر هر دوره آموزشی را به همراه چندنقاشی برگزیده از آن‌ها، درقالب یک دفترچه تهیه و چاپ می‌کند و دراختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌دهد.

خوشبختانه اسم من هرسال به‌عنوان شاگرد ممتاز در دفتر شاگردان برتر قرار دارد. بر همین اساس امسال به‌عنوان تنها نماینده آموزشگاه نقاشی آذرنو افتخار و جواز حضور در سی‌ویکمین دوره مسابقات جهانی نقاشی کودک ژاپن را پیدا کردم. قرار است در روز‌های آینده چند‌تا از نقاشی‌هایی را که کشیده‌ام، از‌طریق پست برای داوران این مسابقه جهانی ارسال کنم.

ارسال نظر